Alla inlägg den 22 december 2013

Av Malin de Besche - 22 december 2013 22:44

på något sätt så tycker jag att det här med julen är som mysigast innan. Då man håller på med alla förberedelser. Jag har slutat stressa innan jul så jag kan njuta av förberedelsen och shoppingen. Så idag tog jag med dottern till Farsta Centrum för att få hjälp med julklappsidéer.


Jag började med att städa på morgonen. Efter lite lunch drog jag och dottern för lite julklappshandling. Fick ett samtal av en stressad släkting som inte alls njöt av det här med julshopping. Förr var jag också stressad inför julen. Men trots att jag idag egentligen har mer att göra så är jag mindre stressad över julen nu. Jag har släppt kraven på att allt ska vara så perfekt. Jag vet vad jag tycker är mysigt och vad jag gillar. Men hinner man inte med allt så får man vara glad för det man hann med.

Förr flängde jag hit och dit och hade ångest över det jag inte hann med. Sedan när man vaknade på juldagsmorgonen tog jag det lungt och passade på att mysa så mycket jag kunde för att upptäcka att tiden runnit iväg och att det var dags att göra sig i ordning och fixa barnen. In med barn och julklappar i bilen. Sedan kändes det som att julklapparna man nyss slagit in och lastat i bilen skulle åka hem igen fast bara utan julklappspapper.


Det hör väl lite till småbarnstiden i för sig, men när jag slutade ha så höga krav kunde jag börja njuta. Och idag hade jag lite shoppingmys med min dotter. Och självklart blev det en liten fikastund. Min dotter tog en chokladfrappino och blåbärspaj, själv blev det endast en latte.

 

När vi kom hem igen var det dags för middag. Det här är mer sommarmat. Men med tanke på vädret så är det inte så mycket vinter och då funkar ju den här i varje fall. :)

 

Laxen har jag skurit i kuber och rullat i Teriyakisås och panerat med skalde sesamfrön. Dessa har jag sedan tillagat i ugn på 200grader i 15 minuter.

Till detta kokade jag råris som jag gjorde en sallad på. Som dressing har jag 2msk olivolja, 1msk vit balsamvinäger och massa örtsalt. Mums!


Och plankanutmaningen: Som längst stod jag i 3 minuter. Något kortare än mitt tidigare rekord på 3:40

En dag ska jag klara 7

Av Malin de Besche - 22 december 2013 08:45

Det forskas hela tiden fram nytt material som ska öka vår prestation och ge våra idrottsstjärnor större möjligheter att lyckas. Sedan tar det några år så är detta ute på marknaden för oss motionärer att köpa. Och det säljer, för numer så finns det många som vill bara så nära stjärnorna som möjligt.


 

Det är precis så jag är. Jag faller för dessa "små ting" som ska hjälpa mig att prestera bättre. Köpte nyligen ett "smalbensskydd" som jag hoppas ska hjälpa mig att få ordning på mitt smalben. När jag var i affären och skulle köpa detta föreslog försäljaren att jag skulle prova kompressionsbyxor. De skiljer sig från vanliga tajta löparbyxor. Dessa byxor är som en stödstrumpa på hela underkroppen och ska underlätta återhämtningen.

Försäljaren sa att de var sköna att ha när man springer med träningsvärk. Nu kostar kopressionsbyxor något mer, så de får hamna på min önskelista.


   #Julkalender #Träningskläder #Löpning #Julklappar

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards