Alla inlägg den 14 december 2013

Av Malin de Besche - 14 december 2013 19:53

Jag vaknade med förkylning, men jobbade hårt hela morgonen med att bekämpa den. Jag skulle spela match och det var en match jag inte ville missa. Det var en rolig match, men jag fick mig en rejäl omgång där smärtan håller i än.


Jag såg till att få sova ut ordentligt och klev sedan upp för att äta en stärkande frukost. Idag blev det Paulúns supergröt med tranbär och nötter, ett ägg, en halv grapefrukt och en ostmacka på vörtbröd.

Sedan åkte jag för att hämta upp mina basketskor i hallen och vidare hämta upp en lagkamrat. Sedan bar det av till Södertälje. Redan i första perioden fick jag ett knä i låret igen, fast denna gång i vänster. Det var en smärta som drog igenom hela kroppen. Men mitt under match är det lätt att glömma att det gör ont. Men så fort jag hamnade på bänken kände jag av smärtan. Likt förra gången för en vecka sen så syns inget blåmärke, men det gör ont som vid ett blåmärke.

Det lustiga är att det samtidigt gör ont precis som vid träningsvärk. När jag reser mig från stolen, när jag sätter mig ner och när jag börjar gå efter att ha varit stilla. Men det gör bara ont på just det här området precis som ett stort blåmärke. Det gör så ont att jag var tvungen att hoppa över storhandlingen. Det måste ha blivit som en "inre" bödning att blodet inte kommit upp till ytan och yttra sig som ett blåmärke. Jag hoppas att det känns bättre imorgon när det är dags för mina tjejer att spela.

Det var en rolig match, trots förlust och trots att den gav mig denna enorma smärta så jag knappt kan gå.

ANNONS
Av Malin de Besche - 14 december 2013 08:00

Många gånger när man tänker att man ska börja träna, nå ett mål eller liknande så är det väldigt lätt att man inte kommer i mål bara för att man inte har någon plan. Man ser bara målbilden, inte vägen dit eller delmålen.


 

När jag sätter upp en mål, som att springa milen på en viss tid tex. Då letar jag fätt på ett träningsprogram för att nå just det målet. Sedan skriver jag in i almanackan varje träningspass, med en påminnelse. Sedan håller jag det stenhårt. Om jag sedan av olika själ måste prioritera något så planerar jag om veckan. Det som jag är noga med då är att se till att ha alla passen avklarade på söndagen.

Men på det här sättet så ökar motivationen och chanserna är mycket större att jag följer träningsprogrammet och når mina mål.

 

#Julkalendern #Lucka14 #Tips #planering #Motivation

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se