Alla inlägg den 1 december 2013

Av Malin de Besche - 1 december 2013 21:37

Min dag startade tidigt med att coacha basket och sedan vidare för lite lagmys där jag fick en liten överaskning. Solen sken och temperaturen låg på runt 10 grader så det kändes inte som första december och fösta advent, men lagen säger att man måste byta till vinterdäck. Vid bytet fick jag en mindre trevlig överaskning.


Matchen var tidig men tjejerna gjorde en bra match. De vann inte men slog ett nytt rekord i antal gjorda mål. Glada för sin insats åkte vi till Port73 för att äta luch tillsammans och sedan gick vi till Wayens Coffee och fikade. Då fick jag en julblomma, after eight och presentkort på Newbody. Mina gulliga tjejer hade samlat ihop en lite terminspresent till mig. Så söta!


Efter detta åkte vi hem. Lite styrketräning när jag packade bilen med vinterdäck. Vi skulle åka till mamma för lite adventsfika. Men innan dess stannade vi till och fick däcken bytta på Maxis parkering. Då kom min mindre roliga överaskning. Under bytet bröts 2 bultar. Så nu får jag inte åka längre sträckor och inte på motorvägen förrän jag har borrat upp och satt i nya bultar. Vi åkte vidare till mamma med 2 mindre bultar och fikade.


Efter middagen passade jag på att njuta av mitt egna julmys hemma. För problemen med bilen tar jag hand om imorgon.

 

Julblomman är från tjejerna <3

ANNONS
Av Malin de Besche - 1 december 2013 18:30

Nu har väntans tider börjat inför jul. Men jag är inte mycket för att bara sitta och vänta. Så jag vill ju gärna fylla väntan med något. Idag är det första advent och första december. Det var länge sen jag följde en adventskalender, så jag tänkte göra min egna. En fitness- och hälsokalnder.


Julen behöver inte betyda onyttigheter och ohälsosamt liv, även om julen till stor del handlar om att äta och mysa. Man kan välja nyttigare alternativ att äta och man kan mysa med tända ljus efter träningspasset. :) Och har man knappt med tid, så kan man se det som att all träning är bättre än ingen träning. Och så måste man ju ha lite vilodagar och återhämtningstid också.


Så för att få lite inspiration till att göra hälsosammare val och tips på mini-träning för den tidspressade tänkte jag köra lite lucköppning fram till jul. Så bakom första luckan har vi...


Pilatesbollen  

 

Det finns så måna övningar man kan göra som hjälper en att träna upp stabilitet, balans och rörlighet. En stark kropp med bra bålstabiletet är en frisk kropp.

 


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se