Alla inlägg den 31 december 2013

Av Malin de Besche - 31 december 2013 16:00

Så var det nyårsafton och tid för alla löften. Vilka har man hållit och vilka har man brutit från tidigare år. En del säger att de inte ger löften för att de inte lyckas hålla dom. Men har man ansträngt sig för att hitta rätt löfte då? För mig är löftet ett sätt att ge mig själv drivet att uppnå något.


När det är dags för nyårsafton brukar jag förutom ge mig själv löften också sätta en del träningsmål. Och som jag skrev i tillbakablicken, så har jag inte nått alla mål. Däremot höll jag mitt löfte om att hålla mig friskare än tidigare år.

I år får jag lägga till, förutom friskare ska jag arbeta upp min kropp igen så att den blir och förblir skadefri.

 

I övrigt lovar jag mig själv att jag ska åka på en träningsresa till under året.


Mina träningmål för 2014:


Öka konditionen - Jag ska springa 5km på 20 minuter och milen på 45. Detta är ett mål som jag flyttat direkt över från 2013, men som inte blev av. Till största delen hade det med mina skador att göra.


Testa gränser - Jag ska helt enkel prova något helt nytt som jag inte gjort tidigare och som förhoppningsvis kommer att testa mina gränser. Kan vara ett lopp/tävling eller bara en ny träningsform


Bana in en god vana - Drick mer vatten. Alla måltider ska börjas med ett glas vatten (En god vana jag hade förr)

Matplaneringen ska bli bättre än vad den varit senaste halvåret. Det blir ju så mycket enklare när man planerat.


Träna ditt psyke - Visualisera träningsmålen och tänk att du redan är där. 5 minuter varje dag


Rörlighet och balans - Klara av att stå fristående på händer


Bli starkare - Klara 1 chin och stå i plankan 7 minuter


Till skillnad från förra året så ska jag sätta upp en lapp på kylskåpet som ständigt påminner mig om mina mål. Och lyckas jag att hålla mitt löfte om skadefri så kommer jag att klara målen också.

Jag tror mål för året skapar mindre ångest än nyårslöften. Så känner du att du inte kan hålla nyårslöften, sätt upp mål för 2014.


Gott nytt år!   

ANNONS
Av Malin de Besche - 31 december 2013 10:00

Den här tillbakablicken är under semesterperioden, lopp och hösten då allt drar igång igen. Träningshösten drar igångoch nystart med baskettjejerna. Hur tänkte jag då och hur har det artat sig med allt från rollen som coach till min egna träning.


Juli

Det här var månaden som jag på allvar började kunna springa igen. Sakta men säkert. Eftersom att det var sommar så testade jag mycket god och nyttig sommarmat. Men även en hel del smoothies.

 

Augusti

Jag fick hem boken som skulle hjälpa mig att få starkare fötter.

Dags för Midnattsloppet och jag var klantig nog att ge blod, bara dagar före loppet. Men det gick bra. Jag fick min sämsta tid någonsin, men målet var att komma runt efter alla skador. Och det klarade jag ju.

 

September

I början av månaden gick jag på "Anpassad fysisk träning för barn och ungdomar" och lärde mig väldigt mycket och som gav mig nya idéer om hur jag ska lägga upp träningen för mina tjejer, men även lite för egen del.

Jag stukade foten när jag sprang medan min dotter var på sin friidrottsträning, vilket gjorde att jag blev tvungen att vara inovativ för att hindra stukningen att svälla upp allt för mycket. Så det blev genast dags för ytterligare en rehab-period.

 


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se