Alla inlägg under juni 2016

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.


I torsdags kom jag ut gansk sent på en power walk. Jag kände att jag behövde ta ett lungt pass efter dagen innan löparrundan. Så rundan gick till ett utegym med lite fler grejer än där jag vanligen kör. Där körde jag övningarna en gång efter varanndra i högt tempo i 2 rundor.

#Armgång i änden hängde jag och körde15 knälyft

#Rygglyft - 15st

#Knäböj - 15st

#Latsdrag - 15st

#Marklyft - 15st

#Knälyft i sidled - 20st (hängandes i räckhäv)

#Situps - 15st

#axelpress - 15st

#Bröstpress - 15st

#Höftlyft med tipp av höft - 5 åt vardera sida

#Jämfotahopp i liggande stege

 

Sen promenerade jag hem. Totalt blev det en runda på 7,3km som varade i 1h och 5 min. jag höll ett tempo under 9min/km.


Fredagen fick jag förbereda en massa för att jag inte skulle ha så mycket hemmatid mellan alla händelser. Efter jobbet sen åkte jag direkt till min systerdotters studentmottagning.

Därefter vidare hem byta om och åka vidare till en kompis som fyllde år. Det var ganska skönt att krypa ner i sängen efter den här dagen.


Vaknar upp på lödag morgon för att städa och fixa hemma. Åkte iväg för att hjälpa en kompis som inte får bära att köpa TV. Sen var det bara att ladda om för ytterligare en fest. En vän som fyller 40 samma dag som jag och heter lika som jag firade denna helg.

 

Idag ska jag örbereda inför mitt egna firande. Får se om jag hinner få in lite träning också. Det ska ju firas nationaldag idag också.

 

ANNONS
Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08

I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna hemma från jobbet.


Mycket på jobbet, sena kväller med flytten och mycket annat att stå i så så hade jag inte sovit speciellt mycket under en längre tid. Kanske var det därför som jag inte kände mig på topp när jag vaknade. Jag ställde in sjukgymnasten men åkte ändå till jobbet. Under dagen kände jag mig mycket bättre och jag kände att det var synd att jag missade tiden hos sjukgymnasten där jag skulle få min fot tejpad. Vi skulle se om tejpningen skulle förbättra min löpning så pass att jag inte skulle få ont.

Till kvällen så var den där "sjukkänslan" som bortblåst och passade därför på att köra den där rundan som jag skulle köra igen innan tejpningen som jag inte hade hunnit med.

Jag höll de nästan 5 kilometrarna ett tempo på 5:33/km

 

Liksom förra gången pausade jag vid 3 kilometer och körde ett pass i utegymmet. Precis som förra gången så varvade jag 2 övningar till jag kört de 3 gånger vardera.

#Latsdrag - 15st

#Axelpress - 10st


#Knäböj - 15st

#Knälyft hängandes i räckhäv - 15st


#Rygglyft -15st

#Situps - 15st


Jag avslutade med excentriska chins. Hoppade upp och sänkte mig långsamt ner. Jag klarade 5st innan jag kände att det var dags att fortsätta hemåt. Totalt ägnade jag 20 minuter i utegymet och jag avslutade min löparrundan. Den här gången kändes det något bättre. Inte ont någonstans endast lite stramninar. Nu såhär i efterhand känner jag mest under foten, prefcis d'r hälen börjar kan man säga. Men som sagt det är ändå något bättre.

Hoppas tejpen kommer att göra så att det känns ännu bättre.


#Löpning #Någotbättre #Utegym #Rehab #styrka #Träning

ANNONS
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se