Alla inlägg den 4 december 2013

Av Malin de Besche - 4 december 2013 23:07

Det flyter på i min utmaning. Jag har gått ut lungt men planen är att öka. Jag har också fått lite tips på hur jag ska lägga upp träningen inför min stora utmaning den 6 februari. Idag stämde kollegan som anmält mig av om jag var medveten om att jag ska springa.


Igår blev det 15 armhävningar 3 gånger, idag fick jag ihop 5x15. Jag har tänkt att jag ska köra 6 gånger, men det är lite svårt att hinna med, då det är mycket på jobbet nu. Men jag slänger mig ner på golvet vid skrivbordet ibland för att få ihop mina omgångar. En del kollar lite konstigt medan andra tänker, jaja det är Malin.


När jag ger mig an något så gör jag det helhjärtat. Min kollega som anmälde mig till leverantörsloppet hade inte koll på det. FIck ett mail idag där hon skrev uppmuntrande ord och med undermeningen att hon hoppas att jag ställer upp och att jag kommer jobba på att vinna. Jag lugnade henne med att jag var taggad till tusen och att jag kommer att gå in för träningen.


En övning på dagens träning var riktigt bra mjölksyreträning. VI körde korridorförsvar. Det innebär att en dribblar och får bara röra sig mellan 2 linjer som i en korridor. En försvarare ska se till att stoppa dribblaren. Detta drar på ordentligt med mjölksyra.


När vår träning var över var det dags för "gubblaget" att träna. Där kör även min gamla coach trots att jag nog inte kan klassa honom som "gubbe".   

Han gav mig lite tips på hur jag ska lägga upp träningen inför loppet. Han tyckte att jag skulle köra intervaller, genom att springa 20sek maxfart - vila 10sek 3 gånger i veckan, benstyrka 2 gånger i veckan och teknik 1 gång. Teknikenträningen ska alltså handla om att få till en bra start.

Så nu är det bara att börja då. Fick höra att kollegan som sprang förra året, han sprang på 63 sekunder. Det räknar jag med att slå. Jag har ingen aning om vad jag springer på idag, men det ska jag kolla av vid tillfälle.


När jag kommit hem igen gjorde jag dagens sista 15 armhävningar. Det är lite tungt då jag har träningsvärk sedan de tidigare. Men jag kämpar på.

 

#Utmaning #400m #XL-Galan "Träning #Armhävning

Av Malin de Besche - 4 december 2013 08:00

Jag har fått rejäl träningsvärk av alla armhävningar så i dagens "lucka" tänkte jag presentera ett redskap som jag är glad att jag införskaffat. Och dessutom till ett riktigt fyndpris. Så det var klart att man slog till på två varianter. Införskaffat på något så osexigt som Rusta. Bra redskap till bra pris.


Det fantastiska redskapet är såklart Foamrole som ger massage och träning på samma gång. Med den egna kroppstyngden pressar man kroppen mot den mönstrade rullen och på så sätt blir det massage. Det blir samtidigt en del bålträning eftersom att du måste hålla uppresten av kroppen när du masserar en kroppsdel.

    

Övningar med Foamroller. Endast fantasin sätter gränser.

 


#Foamrole #Foamroller #Övningar #Träning #Självmassge

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards