Alla inlägg den 23 december 2013

Av Malin de Besche - 23 december 2013 21:18

Dan före dopparedan och det börjar dra ihop sig mot dejten med tomten. Då inhandlas de sista julklapparna och i köket går spis och ugn på för fullt. Sedan ska granen kläs och julklappar slås in. Men allt detta efter en dags arbete.


Jag klev upp tidigt i morse och slog på daton och satte mig och arbeta. Lunchen var resterna från igår så det där sparde jag in lite tid. När jag avslutat min arbetsdag vid köksbordet hoppade jag in i duschen för att sedan bege mig mot centrum för att inhandla de sista julklapparna. Det gick fantastiskt bra och det blev en liten latte med dottern den här shoppingrundan med.


När jag kom hem gjorde jag iordning middag och julskinkan åkte in i ugnen. På schemat står även att baka bröd, klä granen och slå in julklappar. Allt detta medan jag för första gången på 10 år kollar på Bingolotto och uppesittarkväll. Galet med vinster! Synd bara att man inte vinner. En resa, bil eller massa matpengar skulle ju inte sitta helt fel. Men kvällen är ju inte slut än, så man kan ju alltid hoppas.

 

God Jul på er allihop!

Av Malin de Besche - 23 december 2013 07:00

När man räknar ner så går tiden mycket snabbare och det är svårt att fatta att det redan är dagen före julafton. Men nu har vi tänt alla fyra ljus och julklappar har inhandlats och hemmet är städat. Så under dagens lucka tänkte jag tipsa om ett nyttigt alternativ på julborde och som höjer grönsakskvoten lite.

 

Jag älskar rödbetssallad. Men den man köper är inte så hälsosam. Här kommer ett bättre alternativ som man enkelt gör själv.

3 kokta rödbetor, i stavar
1 liten lök, finhackad
3 st äpplen, fint tärnad
2 dl turkisk yoghurt
2 msk olja
1 msk senap
Lite citron eller äppelcidervinäger
Örtsalt

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards