Alla inlägg den 18 december 2013

Av Malin de Besche - 18 december 2013 23:35

Äntligen fick jag mig ett pass som känns i benen. Det är något jag har längtat efter men som jag har fått avstå pga att min kropp krävt lite lugnare träning. Men idag vågade jag köra på. Och det känns underbart. Nu kan jag börja öka på min träning lite mer metodiskt.


Efter jobbet åkte jag till baskethallen för att hålla träning för mina ungdomar. Några har rest bort så de var inte så många, därför fick de jobba extra hårt idag.

Sedan började min träning med damlaget. Den träningen hade vi massa teknik, men det blev en del springa i varje fall. Men efter träningen när herr7:an (Ett gäng män modell lite äldre som spelar i divison 7) körde igång sin träning, tränade jag vid sidan av i ungefär 30 minuter.

Plankan 2:30

Jägarvila 5:00

Spurta 10-8-6-4-2 längder med 30 sekunders vila mellan

Utfallssteg

Kompassen 5 per fot

Draken 10 per fot

Lite barfotaträning


Jag fick hemsk kramp i ena foten, men efter lite stretching försvann det. Jag duschade och sen åkte jag förbi en i laget som inte kunde vara med på träningen idag med en massa kläder och hygiengrejer. Detta kommer sedan att lämnas till en verksamhet via kyrkan som kallas Kryckan. De hemlösa får komma till kyrkan och tvätta sig, klä sig och äta. Och nu har jag och några till i laget bidragit med vad vi kunde. Skön känsla att få hjälpa till.


När jag kom hem så var det dags att få i sig lite näring efter träningen. Och nu när jag sitter här i soffan känner jag den där härliga trötthetskänslan i benen. Och fötterna käns manglade.

 

Ingefäran lägger jag i teet för dess inflamationsverkande effekt. Och så är det gott också. :) Lite honung och kokosolja fick krydda mitt te också.

ANNONS
Av Malin de Besche - 18 december 2013 07:00

Det är förkylningstider och det kan sätta käppar i hjulen i de träningsplaner man har satt upp. Är man riktigt dålig så får man helt enkelt acceptera det och ta och vila. Men är man krasslig men ändå på benen finns det ett riktigt bra alternativ...


 

Har man ont i halsen och/eller feber så ska man undvika träning. En granne till mig fick luncksäcksinflamtion just för att hon tränade när hon hade ont i halsen. Så det är inte längre bara något jag lärt mig, jag har också fått bevis på det. Det som är värst för kroppen är konditionsträning. Men det man kan göra om man är tillräckligt pigg är att promenera. Promenaderna är inte att förakta. De ökar blodcirkulationen, håller magen igång och minskar benskörhet. Men det gör dig också gladare, piggare och ger bättre sömn.


Så promenera mera! Och har du svårt att få till träningstid så kräver det inget ombyte. Inte före i varje fall. :) Se bara till att ha ett par bra skor.


#Julkalender #Lucka18 #hälsoeffekt #Promenad #Lättareträning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se