Alla inlägg den 26 december 2013

Av Malin de Besche - 26 december 2013 19:28

En stor fördel med att Blogga är att man dokumenterar sin träning, sina mål och sina tankar, utan att tänka på det. Det är något som man brukar vilja göra men som man allt för lätt missar för att man inte orkar/hinner. Men genom bloggen har jag detta på köpet.


Jag har läst igenom bloggen, januari-mars och hittade ett och annat intressant som jag kan ta lärdom av eller bara är roligt att minnas.


Januari

Satte rekord i armhävnignar och därmed nådde mitt mål på 35 armhävningar

Jag provade på Boxträning för första gången.

Blev utmanad på jobbet. En utmaning som slutade i 2-2 i matcher. Förlorade de frösta 2 som var armbrytning och armhävningar men vann plankan och Jägarvilan.

 


Februari

Haninges idrottsgala där vår klubb vann 2 av 3 nomineringar. Årets namnliga idrottare och årets manliga idrottsledare. Årets kvinnliga ledare fick vi nöja oss med nominering.

Jag satte upp flera träningsmål och jag inser nu att det är många jag inte nått än, inte ens försökt att nå dom.

Skidtripp till Sälen/Stöten under en långhelg.

Jag ägnade mig en hel del åt vinterlöpning

 


Mars

Jag sprang Premiärmilen. Då jag verkligen började få problem med benen på allvar, eller betent rättare sagt.

Jag testade att köra Cirkelgym. Jag ägnade ganska många timmar på gymet under den här perioden

 


Fortsättning följer...

Av Malin de Besche - 26 december 2013 01:05

En fördel med att ha pulverkaffe istället för något "finare" bönkaffe är att det år lättare att blanda och smaksätta. Nu förtiden strör jag över lite kanel i kaffefiltret vid bryggning för att få det lite juligare.


Jag lägger helt enkelt en tsk kanel över kaffet i kaffefiltret. Så när kaffet bryggs smaksätts kaffet. Jag har även blandat ner kakao, vilket ger en något "rundare" smak. Det blir inte direkt chokladsmak.

Jag har även smakat kaffe med kardemumma.

   

Gott och kul med lite variation på kaffet.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards