Alla inlägg den 25 november 2012

Av Malin de Besche - 25 november 2012 21:24

Vem sjutton säger att basket inte är en kontaktsport?! Så ont som jag fått i kroppen efter dagens match kan man inte få utan kontakt. Men det kändes bra att ha stöd av "mina tjejer" på läktaren.


Vi lyckades skrapa ihop lite folk till sekreteriatet, men vi stod utan coach. När det verkligen gäller behöver vi verkligen någon som ser vad som behöver justeras på planen.

Det var en ganska målfattig men jämn match. Tur att folk vet att jag spelar basket, annars skulle de npg undra vem som misshandlat mig.

Ruskigt ont i ringfingret efter en passning som gick fel. Fick mig också en smäll på underläppen, därefter slag över ena ögat. Men är det match kör man vidare. Lite svårt var det när jag fick ett slag på halsen.

  

Men det som jag tror gjorde mest ont var att vi förlorade en match som vi borde ha vunnit. Till och med domarna sa det efteråt. (Då kan man ju undra varför de inte blåste fler fouls som de kom undan med).

Ja, jag tycker om att vinna. Jag tycker inte om att förlora, speciellt inte när det är sååååå nära. Slutresultat 37-39

Fast i det stora hela var det en ganska kul match. Kul att ha några av tjejerna jag coachar på läktaren. Ska bli roligt  att höra på tisdag vad de tyckte om matchen.

Ikväll slickar jag såren, både kroppsliga och själsliga, men till träningen imorgon minns jag bara hur kul det är att spela basket. :)

Av Malin de Besche - 25 november 2012 11:18

Idag är det match och då är det uppladdning som gäller. Jag har grundat med en ordentlig grötfrukost och nu ska jag se till att väcka musklerna innan det är dags att bege sig till vår hemmaplan. We're gonna kick some ass.


 

Jag är lite seg. Ville inte riktigt vakan i morse. Men jag har en hel del jag måste hinna med innan matchen. Tänkte att jag skulle hinna storhandla innan matchen. Men jag får kanske skjuta på det och handla efter istället. I så fall blir det nog lite hämtmat idag.

Riktigt bra dag igår för mina tjejer och min dotters lag. Så jag hoppas att de vindarna håller i sig till idag, trots att vi riskerar att stå utan coach som tydligen inte fick behålla maginnehållet inatt. (Han tror dock på att det var något han fått i sig så vi får väl se).

Lite kaffe och sen tagga till lite.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards