Alla inlägg den 14 november 2012

Av Malin de Besche - 14 november 2012 22:47

Utan tränare blir våra basketträningar oftast i ganska lugnt tempo. Det är som att orken minskar och det blir mera lek. Visst ska man ha kul när man tränar, men det ÄR kul att köra hårt. Med gästspelande coach hade vi en träning med bra tempo.


Det var skönt att få in en bra träning nu när det känns som att flera hållit på att tappa sugen. Ingen vill ha flamset och alla vill ha en träning där vi kör järnet, ändå måste vi ha någon som håller taktpinnen.

Det var inte så mycket puls men ändå bra tempo och liten tendens till mjölksyra. Skönt! :) Sen fick jag visa mina framsteg i min kamp för att klara en chin.


När jag kom hem blev det lite te och macka. Brödet jag åt av var ytterligare ett nytt bröd som jag bakade igårkväll.

 

Det tog lite längre tid att göra det här brödet eftersom att det var en deg som behövde jäsa. När jag hade ställt in den i ugnen så lyckades jag somna så brödet fick stå liite för länge i ugnen, fast inte mer än ca 10min. Men det gick bra. Brödet blev gott och utan att brännas.

Potatisbröd

400g mosad nykokt potatis

1msk salt

3 msk kumminfrön

200g rågmjöl

5dl fingervarm mjölk

50g jäst

500g vetemjöl


Blanda potatismed salt, kummin, rågmjöl och hälften av mjölken. Rör ut resten av mjölken med jästen och häll ner tillsammans med det mesta av vetemjölet. Balnda väl och låt jäsa till dubbel storlek.

Dela degen i två delar och knåda degen och lägg i varsin brödform. Låt jäsa till dubbel storlek igen.

Penska med vatten och strö lite vetemjöl över.

Grädda på nedersta falsen på ca 225 grader. Sänk sedan värmen till 200grader och grädda i 30minuter.

Av Malin de Besche - 14 november 2012 12:40

Igår small det till. De berömda blåskärmen tredde fram på min datorskärm. Det blev därför inget inlägg igår. Men igår kom ett breaktrough i min utmaning mot att klara en chin.


Jag ställde mig som jag numer gör varje kväll under stången i dörröppningen för att träna på en chin. Jag klarade nu att göra en från stående på fötterna. Dvs en lätt böjning i armbågen. Tjoho!

 

Frågan är nu, kan detta klassas som en riktig chin? Utgångsläget var inte helt raka armar men ändå inte vinkelräta heller. Hmmm vad säger ni?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards