Alla inlägg den 2 november 2012

Av Malin de Besche - 2 november 2012 14:50

I morse vaknade jag med ordentlig huvudvärk. Hoppade därför över Yogan på morgonen. Jag stängde av väckarklockan på mobilen, tog en huvudvärkstablett och försökte somna om. Tror att jag slumrade lite men inte somnade. Klockan åtta klev vi upp för att äta frukost.

 

Fortfarande ganska tung i huvudet och lite snorig bestämde jag mig för att i varje fall prova att köra flex som är en träningsform för att öka rörligheten. Inte så mycket puls eller styrka (dock lite kämpigt kan det vara ibland, man blir varm). Efter passet kände jag mig mycket piggare.


Jag bestämde mig för att delta i tävligen "passa tiden". Det är en tävling där man bestämmer en tid som man ska ta sig runt på en hemlig bana på 5250m på den tid man anger. Det är förbjudet att använda sig av klocka, musik eller annat hjälpmedel för att kunna tajma tiden. Jag tänkte att jag inte har sprungit på länge nu förutom "fartleken" och att en del av streckan skulle vara på stranden att jag skulle lägga på ungefär 2 minuter från "Bellmansstafetten" som jag sprang på 22 någonting i början på september. Därför angav jag tiden 24:35.


Jag hoppas och tror att jag ligger bra till. Det får vi reda på om några timmar när det är prisutdelning ikväll.

Nu är det lunch på Copacbana där de har gratis WI-FI för sina matgäster. Pizza idag faktiskt. Det är ju semester.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards