Alla inlägg den 11 november 2012

Av Malin de Besche - 11 november 2012 22:42

Nu är jag sådär härligt mör i benen som man kan få efter hård träning. Jag har ju inte kunnat träna ordentligt under veckan på grund av förkylningen. Men idag kände jag mig tillräckligt bra för att spela match.


Vi mötte ett lag som låg en division högre än oss förra säsongen och den här säsongen hade de endast en förlust med endast 4 poäng. Så vi visste att det skulle bli en ganska tuff match.

Hela första perioden ledde de, men sen började vi trappa upp tempot och vid halvtid ledde vi med en poäng. Sedan började vi hämta en del poäng. Slutresultatet blev hela 19 poäng upp, 49-30.

Jag fick en tuff och stark tjej att spela försvar på. Det var grymt jobbigt men kul.

Så nästa vecka, då jäklar, då är jag igång igen. Nu ska det bli fullt ös med träningen igen. Basketträning imorgon.


Jag måste bättra på mitt matintag bara. Jag har inte käkat mellanmål som jag borde och idag inte ens huvudmålen. Bars Jag käkade frukost, men hann bara få i mig en banan innan matchen och direkt efter matchen åkte jag och handlade. Fick ett rejält sockerfall så jag var tvungen att köpa mig en bar bara för att få i mig något. Jag började skaka och svetten började tränga fram. Tryckte i mig den innan jag kom till kassan. Sen var jag människa igen.


Sen köpte jag lite keso och Kesella för att ta med till jobbet så att jag ska få till mellanmålen igen.


Men mina huvudmål har jag ätit bra länge nu i varje fall (om jag som i detta enstaka fall hoppar över det).

Ikväll blev det fläskkarré med en massa grönsaker. Jag tog en bit Karré, skar djupa skåror i den för att minska tillagningstiden och sen gned jag in den i en marinad bestående av balsamvinäger, soya och flytande honung. Sedan skar jag massa olika grönsaker i bitar och la runt köttet (zucchini, paprika, champinjoner, purjolök, rödlök och morötter). Lät allt stå i ugnen till köttet kommit upp i 80grader.

 

Till detta serverade jag en sallad på salladskål och mâche och körsbärstomater, och en senapsyoghurt (medelhavsyoghurt laktosfri och 3 msk senap)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards