Alla inlägg den 7 november 2012

Av Malin de Besche - 7 november 2012 22:20

Det verkar som min kropp har bestämt sig för att hålla uppe den här rörligheten som jag fick under Portugalveckan. Jag har suttit en hel del på möte de här dagarna och jag har helt enkelt inte kunnat sitta still.


Jag bad om kaffepauser, ställde mig upp, ändrade sittställning, drog upp benen mot kroppen och rörde mig på alla möjliga sätt jag bara kunde. Det kunde nästan läsas av i mina kollegors ansikten att de undrade om jag fått myror i brallan.

Och vid min plats har jag stått mer än suttit. Tur att man har höj- och sänkbart bord.

Skulle det inte har varit för förkylningen skulle jag nog ha avverkat minst ett pass om dagen sedan jag kom hem. Endast tiden skulle ha hindrat mig från att köra något mer.

Men nu är det förkylningen som sätter gränser för att köra något alls. Jag hade dock planerat att köra basketträning idag men att ta det lite lungt. Dock var det lite för få människor på träningen för att kunna köra en vettig träning. Och vi har match i helgen! Ahhhg, hur ska det gå!?


Men jag hoppas på att förkylningen ska vara borta till dess i varje fall. Jag har blivit lite bättre och jag försökter att välja mat som ska hjälpa mig tillbaka till fullt friskt tillstånd.

Idag blev det en snabb rätt baserad på ris.

Jag kokade 3 dl ris i 6dl hönsbuljong. Stekte ett paket bacon knaperstekt och blandande ner 2 stjälkar selleri, 1/2 purjolök, 1dl hackad persilja, 1/2 dl balsamvinäger 150g torkade tranbär. Sen blandade jag ner det kokta riset och sedan saltade och pepprade. Lät detta stå ett tag. Det blev kanongott och massa nyttigheter.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se