Alla inlägg den 24 november 2012

Av Malin de Besche - 24 november 2012 22:41

Vilken lycka! Mina tjejer som jag coachar spelade fantastiskt bra idag. Det har tagit många träningar och många matcher men nu verkar det som de börjar få in spelet i kroppen. En härlig känsla och det ger resultat.


Direkt efter frukosten åkte jag och lämnade min dotter för att hon skulle spela match. Tyvärr kunde jag inte stanna och titta eftersom att tjejerna jag coachar skulle spela 2 matcher idag (Easy basket).

De var inte så många så jag var lite orolig för om orken skulle hålla i 2 hela matcher. Efter uppvärmning pratade jag en del med tjejerna om vad de ska tänka på under match.

Det svåra har hela tiden varit att hålla fart framåt och passa fram bollen. Och de har haft svårt att snabbt svänga från anfall till försvar, vilket gjort att motståndarna fått snabba kontringar. Första matchen var ganska små tjejer så de fick tillfälle att öva. Den andra matchen skulle bli lite knepigare. Men de höll bra fart framåt och försvaret var helt ok. De lyssnade verkligen på mina små tips.

Nu har de egentligen inget val, då jag inte är den där lugna coachen som pratar med tjejerna bara i pauserna. Nej jag, hoppar, skuttar, hejar och ropar matchen igenom. Det är faktiskt lite påfrestande för halsen.

Måste erkänna att jag blev riktigt stolt för jobbet jag lagt ner på tjejerna gav resultat. Och de orkade 2 matcher trots att den sista var jämn. Även om man i Easy basket inte ska fokusera på resultatet så så lyckades jag uppfatta att de vann båda sina matcher. Första matchen var uppenbart och den andra som var jämn lyckades jag tjuvkika på protokollet.


Det gick bra för min dotter med. De vann sin match de också. Hoppas att det går bra i min imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards