Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Efter sol, kommer regn, kommer löparrunda

Av Malin de Besche - 26 maj 2013 23:20

Dagen började med härligt vår/sommarväder, med strålande sol och en sval bris. Uppklädda inför konfirmationen rusade vi ut i bilen för att åka till kyrkan. Att ta med sig kvajen visade sig vara ett bra drag.


Med tonårsbarn är det som med riktigt små barn. Man kan inte riktigt planera tiden för att det är alltid något som gör att du inte kan komma iväg som du planerat. Med riktigt små barn så blir man tvungen att utföra blöjbyten lagom till man fått på dem kläderna. Med tonåringar så tjatar man sig blå att de ska skynda på och när man ska sätta sig i bilen så bara måste de fixa håret, eller något annat viktigt.

Vi kom in i kyrkan samtidigt som kofirmanderna (!), så vi missade ju inget i varje fall. Kändes skönt att få synderna förlåtna stax därpå. ;-)

En rolig, inte så traditionell präst och ett litet roande uppträdande innan vi åkte vidare till konfirmationskaffet.

   

När vi kommit ut från kyrkan igen var solen borta och ju längre tiden gick, ju gråare blev det och till slut regnade det ordentligt. Så vi fick sitta inne och äta smörgåstårta och dricka kaffe. Jag mådde mycket bättre än vad jag brukar efter ha ätit smörgåstårta. Jag gissar att det har att göra med att min vän som gjorde dessa smörgåstårtor, kraftigt hade reducerat majonäsen och ersatt ett lager med färskost och ökat mängden gräddfil.


När jag sedan kom hem satte jag igång att sopa igen spåren efter helgens festande. När jag sedan även fått i mig middag gjorde min mage lite uppror. Det har inte varit bara hälsosam mat jag har fått i mig den här helgen. Dessutom hade det blivit 2 vilodagar eftersom att jag helt enkelt inte hunnit med annat. Så behovet av en löparrunda var enormt. Tänkte inte springa jättelångt, utan någonstans runt 6-7 kilometer.


Passet kändes bra och jag tänkte en del på löptekniken och fotnedsättningen. Dessutom kändes det som att jag höll ett ganska bra tempo. Som vanligt var det baksida lår som var den första kroppsdelen som började gnälla om att det var lite jobbigt. Flåset låg på en rätt bra nivå. Jag fick upp flåset med det utmanades inte direkt.

När jag kom hem kollade jag klickan på stoppuret (GPS-klockan var urladdad) och såg att det stod 48:10. Funderade på om det kunde vara ett sådant där pass där allt känns bra för att man inte tar i tillräckligt trots att det känns som man flyger fram.


Men när jag sedan efter duschen mätte upp rundan på jogg.se fick jag se att jag hade sprungit drygt 9,6kilometer. Det gav ett snitt på 5:00min/kilometer. Rätt ok tempo. Lite tungt var det i benen, men det berodde nog delvis på att kläderna blev lite tyngre av allt duggregn.

Kollade i min träningskalender hur min tränignsvecka sett ut. Även om jag inte kunnat följa min träningsplan för den här veckan fullt ut så var det en rätt bra träningsvecka.

 

Jag ligger för tillfället på 22 plats på antal sprungna kilometer under maj månad i min hurtiga kommun. :)

Avslutade den här helgen med fruktsallad och lite Turkisk yoghurt och magen mår mycket bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards