Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Malin de Besche - 22 oktober 2013 22:50

Jag har ett kontorsjobb och det sötter sina spår. För att halvår sen fick jag sk tennisarmbåge och jag vet inte om det är av kontorsarbetet eller den hårda träningen jag utsatte min kropp för vid den här tiden. Det har aldrig släppt riktigt och det går i perioder då det blir något sämre. Igår på träningen var en sådan dag.


När vi körde skott på träningen igår ville inte många skott sitta. Det var som att armen inte alls ville göra som jag ville. Om det berodde på att musklerna var för kosta eller bara minnet av smärta när man får det där rycket i en öm muskel, ska jag låta vara osagt. Men det var som att armen inte var tillräckligt lång. Jag kunde inte fullfölja skottet hela vägen.

  

Jag fick satsa mer på springövningarna. Men där dominerade jag igår. Det var som att jag hade nästa hur mycket kraft som helst. Att springa 3 idioten på raken var inga problem. Inte heller att springa  12 längder heller (halva tillbaks, hela tillbaks 4 gånger). Visst var jag trött och jag fick världens hostattack efter, men jag var ohotad. :)


Idag var det tider över på massagen på jobbet så lite spontant hoppade jag in till massören och fick mig en massageomgång. Hon tog ryggen och min "onda" arm. Det visade sig att det största problemet med min arm satt strax neranför axeln. Satan i gatan vad det gjorde ont när hon tryckte. Men det blev något lättare.

 Punkten var strax nedanför den röda fläcken. Vi pratade om hur lustigt det är att det kan smärta på ett ställe men att problemet härstammar från någon helt annan punkt. Och det är oftast så det är.


Massören som masserar på jobbet berättade att hon nu kommer att gå en laserutbildning. Då kommer hon ju behöva praktisera en del och jag ställer mer än gärna upp med mina olika kroppsdelar som har har sina problem. Muskeln vid skenbenet, armbågen, axeln mm. Hon kan nog utföra hela sin praktik på mig. ;-)

Metoden skall tydligen få inflamationer att släppa på något sätt.


Men fram till dess så får jag köra träning och massage. Jag har en längre massage inbokad på torsdag. Då ska den massören få ge sig an min arm och mitt ben.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards