Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Malin de Besche - 19 oktober 2013 22:26

Mitt ben har blivit en aning värre igen så jag vill inte utsätta det för löpning. Benet fick sig en lite utmaning i onsdags och jag kände att knät var påverkad av musklerna i vad och vid skenbenet. Det är dags att ge sig på lite mer grundlig träning, att bygga upp.


Träningen igår blev ganska kort med mycket springa. Jag kände mig stark och det var skönt att kunna springa de korta sprinterna utan att det gjorde ont. Och jag kom först efter att vi sprungit 8 planlängder dvs 228m. Varför träningen var kortare igår var för att vi skulle till O'learys på teambuilding med damlaget och herrlaget. Lite konstigt att tänka på att dessa spelare är inte många år äldre än min son och några av em är hälften så unga som jag.


Jag har känt de senaste träningarna att mina knän blivit lite känsliga. Jag inser att jag måste börja styrketräna mina ben och fötter mer för att undvika knäproblem. Så idag efter att ha städat hela dagen, eller egentligen halva då jag fick dagen at "bara gå" den första halvan, så körde jag ett litet hemmaträningspass.


Jag började med ett rygg-och-mage-pass med min senaste träningsdvd.

 

 

Detta är ett program på 17 minuter. Sen ökade jag på med lite plankan, sido dips. Jag körde även lite övnignar för mina fötter och knän som kompassen, draken och tåhävningar.

Sedan följde jag skivstångsträningsprogrammet som de körde på regionslägret. Dvs en massa knäböj med skivstång.

#Knäböj med stången på nacken

#Knäböj med stången framför halsen

#Knäböj med sträckta armar

#Knäböj med kickstöt

#Skivstång glidande längs låren för att sedan hoppa och och vända upp stången framför hals och landa med böjda ben.


Dagens pass har gjort sysen för mina knän hoppas jag. :)

Den här lördagen avslutar jag nog med ett varmt bad. Match imorgon med mina tjejer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards