Alla inlägg den 22 december 2015

Av Malin de Besche - 22 december 2015 23:58

Med tanke på hur det gått med mina löparrundor så är det ganska tydligt att jag behöver ägna mig mer åt rehab. För att få det lite roligare så lägger jag in övningarna i ett litet mer intensivt pass. Så att det känns som ett träningspass och inte som något fjuttigt rörelsemönster.


Lyckades komma iväg tidigt i morse till jobbet så att jag hade god tid på mig till träning innan jobbet. Men istället för att använda tiden till att ta det lugnt vid dusch så förlängde jag träningspasset till lite längre än vad jag hunnit med tidigare mornar.

 

1. Axlar - 20st

Spända kontorsaxlar mjukas bäst upp med att man jobbar med skulderbladen. Så med vikter i vardera hand så drog jag först ihop skulderbladen innan jag drog upp armarna i en rodd

2. Ben - 10 åt vardera håll och ben

Här handlar det om att stärka löparmusklerna. Så kick och spark med viktmotstånd

3. Bålstabilitet 1 - 10st

Plankan på pilatesboll med ben indrag och kickar.

4. Bålstabilitet 2 - 3x5/ben

Liggandes på pilatesbollen lyfta ett ben i taget 5 gånger innan man byter ben och samtidigt hålla sig kvar på bollen utan att ramla av.

5. Bålstabilitet och baksida lår 1 - 10st

Höftlyft på pilates boll med indrag utan att stabilisera med något annat än bålen

5. Bålstabilitet och baksida lår 2 - 5 per ben

Höftlyft med benindrag men bara trycka ifrån med ett ben i taget när benen skall rätas ut.

6. Benfällaren med höftlyft -20st


Först uppvärmning 1km på crosstrainern (5min) sedan körde jag dessa övningari 4 varv. Totalt med uppvärmning så körde jag 45 minuter och sen stretch på det.


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se