Alla inlägg den 25 december 2015

Av Malin de Besche - 25 december 2015 19:16

Julbordet innehåller en massa gott och hela julen handlar nästan om att äta. Inte helt konstigt om magen gör uppror. Då kan man behöva hjälpa den lite på traven så att den slipper jobba så hårt. Det mest effektiva och mest naturliga sättet att få magen att jobba mer effektivt är träning.


Dan före dopparedagen tog jag med mina barn till en av mina bästa vänner för lite julvaka. Vi åt gott, spelade julklappsspel, sällskapsspel och Bingolotto. Det blev sent. Vi vakade in julen så pass att det var julafton när vi begav oss hemåt. Sen tog vi en rejäl sovmorgon på julaftonsmorgon.

Jag hade som plan att ta mig en löparrunda på morgonen innan det var dags att åka hem till mamma för att fira jul. Men det var alldels för mycket att ordna med och förbereda så det fick jag hoppa över.

Vi åt massor av god mat. Det är ju lite av ett problem med julen att man alltid äter förmycket. Och man äter nästan hela tiden. Jag kände mig ganska uppsvullen när vi framåt natten åkte hem.

Så i morse slog jag nästan rekord i sovmorgon. Jag vaknade inte förrän kl 11 på dagen. En jobbig känsla när jag är hungrig som jag brukar på morgonen, men magen känns full.

Efter att jag ätit min frukost och åkt och hämtat dottern hos min mamma där hom blev kvar på julafton, så bestämde jag mig för att det var dags att skumpan ner julmaten och få magen att börja fungera igen. Så jag gav mig ut på ett löppass till utegymmet.

Det kändes lite i baksida lår men inte mer än att jag kunde stå ut med det. Jag försökte tänka på hållningen och att belasta båda benen lika mycket. När jag kom till utegymmet efter en runda i spåret så varvade jag 2 övningar till jag kört de 3 gånger och sedan bytte till 2 nya.

 

1. Latsdrag - 15st                      2. Axelpress - 10st

3. Rygglyft - 15st                      4. Benlyft i räckhäv - 15st

5. Skruven - 20st                      6. Höftlyft - 20st


Sedan började jag springa hemåt. Nu kände jag ett tryck i ländryggen. Inte ont eller en obehagligt, men jag kände att musklerna i bålen hade fått användas i gympasset. Men efter ett par minuter så släppte det.

Totalt blev det ett löppass på 4,85 minuter som jag sprang i 5:25 tempo som kändes helt ok. Men kroppen gjorde sig ytterligare en gång påmind om att den behöver besöka sjukgymnasten. Det positiva är att maten akumpats ner och magen blev återställd.


Lite middag och sen iväg på bio för att se på "En man som heter Ove".


#Löpning #Vinterlöpning #Utegym #Styrka #konditon #Träningspass #Juldagen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards