Alla inlägg den 12 december 2015

Av Malin de Besche - 12 december 2015 23:20

Snart tredje advent och nu börjar kylan krypa på. I torsdags var det julbord och sedan dess har det varit lugnt på träningsfronten. Men idag var det dags att ge sig ut i kylan och halkan för ett löp- och ett gympass. Det går bra även när det är lite kallare fast det är att föredra sommartid.


Senast jag var ute och sprang så fick jag ont i baksida lår. Min kropp är inte helt återställd som jag hoppats. Jag har börjat kunna springa igen men inte utan smärta. Därför ville jag ta det riktigt lugnt med löpningen och lägga lite mer tid på gymmandet. Så jag sprang bort till utegymmet på ca 1,5 km. Där körde jag ett pass på ca 35 minuter.

Jag varvade 2 övningar till dess att jag kört 3 gånger på respektive övning innan jag bytte till 2 nya.

1 & 2 - Latsdrag 15st och axelpress 10st

3 & 4 - Benböj 15st och Knälyft i räckhäv 15st

5 & 6 - Liggande rodd 10st och Bröstpress 15st

7 & 8 - Höftlyft 20st och Skruven 20st

9 & 10 - Benfällarn med höftlyft 15st & Rygglyft 15st

  

Det var lite halt att hålla fötterna på plats vilket gav bålen lite extra utmaning. Det var också lite kallt att lägga sig på den blöta träbänkarna. Det blöta trät bav hela passet lite extra tyngd. Men det gick väldigt bra.

Efter gympasset körde jkag lite löpskolning.

Tripping

Höga knän

hälkick

skipping

Sedan sprang jag ut i spåret innan jag vände hemåt. Trots att jag kände av i baksida ben hela tiden så gick det ganska bra. Men det gick inte fort. Svårt att veta hur mycket man kuan ta i.

Men jag gjorde nu en sk "mental note" så javet vad jag kan säga till sjukgymnasten när jag väl kommer dit.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards