Alla inlägg den 9 december 2015

Av Malin de Besche - 9 december 2015 22:54

Igår morse räknade jag fel på timmarna när jag skulle räkna baklänges när det var dags att gå upp och äta frukost. Det hör till ovanligheten men jag fick alltså en timme över. Vad gör man då om man inte fyller den med något vettigt som yoga till exempel.


Att sitta på utbildning är inte sunt någonstans i hälsosynpunkt. Man sitter många långa timmar och ofta är det både dålig luft och varmt. Därför var det ganska skönt med en extra timme efter frukosten. Den timmen använde jag till att köra yoga. Jaag tog fram ett program på www.yogaforalla.se


Eftersom att det var kallt ute så var vingarna på planet fulla med frost. Det gjorde att vi kom iväg lite sent och jag kom inte i säng så tidigt som jag önskat. Därför var jag alldeles för trött i morse för att orka upp och köra ett morgonpass. Det satte prägel på hela dagen. Jag var inte alls pigg. Men framåt kvällen så glömde jag bort tiden och vips hade jag jobbat över. Kände att jag inte kunde stnna kvar och köra ett träningspass utan behövde komma hem och utfordra barn.


Åkte hem, fixade lite middag och när jag låtit maten smälta så tog jag mig en sen löparrunda på 5 kilometer. Det kändes ganska bra, men jag kom inte långt förrän jag började känna i baksida lår. Men det var inte värre än att jag kunde köra på. Jag kom runt mina 5 kilometer med 5:20-tempo.

 

Tempot var mycket högre i början men benet ville inte hänga med vilket gjorde att tempot sänktes kraftigt. Så det är kanske dags att vända sig till sjukgymnaten igen.


#Löpning #Yoga #Träning #Hotellrumsträning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards