Alla inlägg den 15 december 2015

Av Malin de Besche - 15 december 2015 21:32

Det är ett hektiskt schema vi har på dessa tjänsteresor som inte ger mycket till fritid. Därför gäller det att vara effektiv för att få till träningen. Det blir korta och intesiva pass. Totalt blir dagens pass som ett längre, bara upp delat i två.


I morse när jag vaknade kände jag en viss uns av huvudvärk. Blev lite irriterad då jag hade planerat att köra ett morgonpass. Men så tänkte jag att jag har tränat med huvvudvärk många gånger tidigare och då brukar det kännas bättre. Värken försvinner med blodflödet i huvudet.

Så jag klädde om och trotsade huvudvärken med att köra ett morgonpass. Ett pass som gav överkroppen en utmaning. Ett cirkelpass på 15 minuter inspirerat från #15MedPaolo

 

1. Armhävning med hopp - 10st

Armhävning med en hand i axelhöjd oxh en i höjd med huvudet. I ett hopp med händerna byter händerna plats

2. Spindelmannen - 20st

Plankan där man drar upp knät mot armbågen, ett i taget.

3. Plankan med dipp - 20st

Man står i plankan sedan dippar man ner höften i golvet, en i taget, fram och tillbaka

4. Kålmasken - 10st

Man står på händer och fötter med rumpan pikande mot taket. Sedan dyker man ner med huvudet och sedan för kroppen framåt mellan händerna och vinkar sedan upp huvudet upp mot taket.

5. Stjärnan - 20st

Man går ner i ett utfallssteg med händerna rakt ut åt sidorna. I ett hopp byter man platst på benen.


När vi kommit iväg till fabriken där vi hade vårt möte fick jag frågan om jag tränat. Jag svarade ja och då fick jag visa mitt program. Det var en lång dag med mycket stillasittande så till kvällen sen var jag glad när insåg att jag skulle hinna med ett till träningspass. Ytterligare ett kort pass. En del tycker att jag är knäpp, men om jag hade sagt att jag hade gjort ett pass på en timme så hade ingen tyckt att det varit konstigt och nu blev det 2 pass kortare en en timme tillsammans.


Kvällspasset la jag mer fokus på bålen och körde i 20 minuter.

 

1. Skruven - 20st

Jag står i en planka med fötterna på fotöljen. Sedan för jag ena knät mot motsatt armbåge i snabbt tempo

2. Spindelmannen - 20st

se ovan

3. Plankan med dipp - 20st

se ovan

4. Benfällarn med höftlygt - 12st

Jag höll mig fast i bordsbenet lyfte upp fötterna med raka ben upp mot taket till jag lyft höften så högt jag kunde för att sedan fälla raka ben ner mot golvet

5. Höftlyft - 20st

Liggandes på golvet och fötterna på fotöljen gå upp i ett höftlyft.


Efter passet gick jag ner och åt med mina kollegor i hotellrestaurangen. God mat och dryck för att sedan borsta tänderna. Något jag också gör morgon och kväll.


#Cirkelträning #Hotellrumsträning #fys #KortaIntensivaPass #TräningPåResan #15MinuterOmDagen

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se