Alla inlägg den 17 december 2015

Av Malin de Besche - 17 december 2015 21:45

Var ganska mör efter resan till Danmark. Det tar på krafterna att resa, det tar på krafterna att sitta still i möten hela dagen. Faktiskt mer än vad ett träningspass gör, i varje fall mentalt. Alla intryck och allt man matar hjärnan med gör att krafterna tar slut, kraften till att ta tag i träning, matlagning eller egentligen vad som helst.


Eftersom att jag var så trött så gick jag och la mig tidigt igår. Men det ledde å andra sidan till att jag kunde vakna ganska tidigt och hinna med ett träningspass på morgonen på jobbet.

Eftersom att det har gått lite si så där med mina löparrundor den senaste tiden så tänkte jag att det var dags att köra ett pass med endast rehabövningar.

Så efter att jag värmt upp lite på crosstrainern så körde jag ett cirkelpass med de rehabövningar jag fått tidigare.

 

1. Axlar - 20st

Spända kontorsaxlar mjukas bäst upp med att man jobbar med skulderbladen. Så med vikter i vardera hand så drog jag först ihop skulderbladen innan jag drog upp armarna i en rodd

2. Ben - 10 åt vardera håll och ben

Här handlar det om att stärka löparmusklerna. Så kick och spark med viktmotstånd

3. Bålstabilitet 1 - 10st

Plankan på pilatesboll med ben indrag och kickar.

4. Bålstabilitet 2 - 3x5/ben

Liggandes på pilatesbollen lyfta ett ben i taget 5 gånger innan man byter ben och samtidigt hålla sig kvar på bollen utan att ramla av.

5. Bålstabilitet och baksida lår 1 - 10st

Höftlyft på pilates boll med indrag utan att stabilisera med något annat än bålen

5. Bålstabilitet och baksida lår 2 - 5 per ben

Höftlyft med benindrag men bara trycka ifrån med ett ben i taget när benen skall rätas ut.


Efter en lång arbetsdag åkte jag hem, skyndade att laga mat. Sedan åkte jag iväg till fysträningen. Det var sista fysträningen för i år. Det var ett tag sen jag kunnat vara med på grund av resandet. Så det var riktigt kul att äntligen få köra. Det skulle vara fokus på kondition men kände att det var mer styrka som gav mig en utmaning. Jag har fortfarande en hel del att jobba på när det kommer till överkropp. Sjukt jobbigt och sjukt kul. Men nu får man vänta till nästa år innan man får svettas med det här gänget igen.

 


#Stockholmsfysträning #Kamsportsfys #Stationsträning #Styrka #Kondition #Rörlighet #Rehab


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se