Alla inlägg den 29 december 2015

Av Malin de Besche - 29 december 2015 22:27

För att få lite koll på vad jag gjort under året och vad jag kan förbättra så kör jag ytterligare en tillbakablick, den här gången är det våren och försommaren som ska vara den bästa träningsperioden när man är löpare.


April

Under april gick jag till den senaste sjukgymnasten jag har besökt och jag var ganska duktig på att hålla igång med mina rehabövningar. Och de flesta av dom kör jag fortfarande och lägger som inslag i den vanliga träningen. Dock lite mer intensivt för att göra det hela lite roligare.

En övning som egentligen fallit helt i glömska är en som jag tyckte var ganska svår rent tekniskt att få till var den när jag skulle kliva upp på ett trappsteg med ett gummiband utan att skjuta ifrån för mycket med det nedre benet.

 

Jag bestämde mig också denna månad för att jag skulle lägga ner basketen. Jag skulle börja lägga fokus på att bli frisk och hel i kroppen i en tid då jag väntade att jobbet skulle börja kräva mer av min tid.

En av mina rädslor var att jag skulle bli försoffad nu när jag inte skulle ha basketen som drog i mig. Vilket inte alls varit fallet, även om det blivit något mindre träning.


Jag körde en hel del träning i utegymmen vi har i kommunen för att stärka kroppen och klara det planerade loppet ToughViking. Jag la mycket fokus på att stärka greppstyrkan men också mycket på att stärka kroppen generellt.


Maj

Jag utförde ToughViking med en skadad kropp. Det gick bra efter omständigheterna. Jag fick lite sviter från loppet men inte värre än att jag kunde jobba bort det med mina rehabövningar som jag flitigt fortsatte med.

 


Juni

Jag fortsatte flitigt med min rehabträning. Jag tog den med mig till Åland när vi firade midsommar, jag körde träning i utegym och ersatte löpningen med power walks.

 

Men det bästa med den här månaden var resan med mina baskettjejer till Spanien som var vår avslutningsresa nu när vi skulle lägga ner laget. Vi lyckades få in ett antal morgonträningar, men framför allt var det ett äventyr där vi gjorde mycket och upptäckte många saker.

 


#Tillbakablick #Träning #Rehab #ToughViking

ANNONS
Av Malin de Besche - 29 december 2015 22:15

Igår var starten på dagen inte alls så bra. Jag mådde dåligt och jag fick ta mig en microsömn i gymmet för att börja må lite bättre. I morse var det en mycket bättre start. Jag vaknade pigg och utvilad och jag var stark nog för att utfära ett träningpass innan jobbet.


Jag har inte riktigt gjort upp någon plan på min träning så jag började fundera när jag väl kommit till gymmet vad jag skulle göra. Insåg ganska snabbt att det var lättasst att köra efter medicinbollsschemat som jag kört tidigare där jag ersätter vissa av övningarna med kettlebell istället då vi inte har handtag på våra medcinbollar.

Dessutom är det väldigt varienarnde övningar som tränar hela kroppen.

 

1. Sving med Kettlebell - 20st

2. Single arm high pull med kettlebell -10st/arm

3. Seated rotation - 20st

4. Utfallssteg med pendlande medicinboll, framför över huvud - 20st

5. Djupa knäböj med axelpress med medicinboll - 20st

6. Armhävning på medcinboll - 20st

7. Sidoböj med kettlebell - 10st/arm

8. Knäböj med sving - 20st


Dessa 8 övningar körde jag i 3 varv efter 5 minuters uppvärmning på crosstrainern. Det blev ett pass på ungefär 30 minuter. Jag kände mig nöjd efter passet, och stark. Bra start på dagen.


#Cirkelträning #GymPåJobbet #TränaPåJobbet #Gym #Fys #IntensivTräning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se