Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Träningssnack på jobbet

Av Malin de Besche - 4 december 2012 22:03

Det är ofta som det blir snack om träning på jobbet. Eller egentligen snack om hälsa, där träning tar stor plats. Jag är helt klart delaktig i att det pratas så mycket om detta heta ämne på jobbet, även om jag inte alltid börjar.


Det är inte många på jobbet som inte känner till att jag tränar basket och att jag i varje fall under våren springer mycket. Det är är många som har snappat upp att jag äter mellanmål och att jag vill hålla en sund livsstil.

Så när jag i morse kom förbi med min matcha latte som förövrigt var det godaste teet jag har smakat, så visste jag precis vem som skulle vara intresserad av att höra om mitt första besök på Blueberry

 

Det kommer inte blir något dagligt besök, för det var inte billigt. Detta gick på 78 kronor! Som jag sa var det riktigt gott te, Matcha Latte, ett grönt te.

Det är rikt på antioxidanter, A-vitamin (10ggr mer än morot!), C vitamin 4ggr mer än spenat, E vitamin 20ggr mer än spenat, samt fibrer och flour! Sägs vara mycket bra mot reumatism, högt kolesterol, hjärtkärlsjukdommar, dåligt immunförsvar, infektioner, matsmältning, hy och fetma. Dessutom har det en avslappnande effekt!

Den lilla "gobiten" var inte det godaste jag ätit. Det var ok, men är ingen favorit. Men den är full av nyttigheter som hallon, gojibär, och raw chocolate.

Jag kommer absolut att gå dit igen, för hälsans skull, men det kommer inte blir så täta besök för plånbokens skull.


Lite senare gick vi och tog en kopp kaffe. Såklart pratade vi träning som jag utan att inleda på ämnet tydligen inbjuder till. På skoj spännde jag min arm och jag lyckades imponera på kollegorna med mina muskler. Jag blev till och med utmanad i armbrytning av en manlig kollega. Hahaha

ArmmusklerHan vann såklart men han var tvungen att kämpa som han sa. Men för att utöka avståndet skulle han träna sina underarmar mer där man bör vara stark för att vinna i armbrytning.


Av någon anledning så inbjuder jag ofta männen till utmaning. Det är inte många kvinnor som försöker hetsa mig eller få mig att anta en utmaning.


Eftersom att jag tycker om att vinna är det ju lite tråkigt att ständigt utmanas utifrån underläge. Såvida vi inte pratar kondition för då har jag goda chanser att vinna. :)



Idag visade jag upp mina blåmärken och var tydligen lite respektingivande och öppnade upp för mer träningssnack, denna gång om basket. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards