Alla inlägg den 7 december 2012

Av Malin de Besche - 7 december 2012 22:07

Nu har vintern slagit till på allvar och jag har längtat efter att få kunna springa i snöyran. Det är något speciellt att springa på snöunderlag och flingor singlande runt omkring.


Jag blev kvar lite längre på jobbet idag så det blev knappt med tid för middagen. Jag skar köttbitarna till grytan något mindre för att få ner koktiden. Med maten knappt landand i magen rafasde jag ihop löprkläderna för vinterlöpning och la i basketväskan. Jag åkte till hallen för att lämna av dottern till hennes fredagsträning och gick sedan in i omklädningsrummet för att byta om.

Fodrade löparbyxor, funktionströja, fodrad löparjacka, funktionsmössa och löparhandskar. Rustad för vinterlöpning.

5,3km sprang jag på 28,24 i lungt och behagligt tempo. Ville bara få några kilometer i benen. Jag funderade några gånger på att jag borde ha tagit på mig reflexvästen då jag ibland sprang på bilvägar, även om det var upplyst men...

När jag kom tillbaka till baskethallen gjorde jag 25 armhävningar, 25 sit ups, 25 upphopp, plankan 2 minuter, jägarvila 3minuter och sidoplankan.

Sen var jag med på tjejernas basketträning och gejma lite i 30 minuter. Skönt avslut på träningspasset, om än lite udda att spela basket i tajts och löpardojor.

Sedan hem för lite fredagsmys

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards