Alla inlägg den 16 december 2012

Av Malin de Besche - 16 december 2012 23:34

Jag trodde inte att det var möjligt, men jag har lyckats ha en hel dag utan mobiltelefon. Glömde den hemma, men trots att jag var hemma ett par vändor fortsatte jag att vara mobilfri.


Upp på morgonen och fixa lite tredje adventsmys till frukost. Sedan stressa på dottern att det var dags att göra sig klar för match. Iväg i sista minuten pulsade vi i blötsnö ut till bilen gjorde att jag inte alls hade någon tanke på mobilen. Sedan stressade man över alla traktorer som är ute och kör och saktar ner trafiken. Men vi kom så pass innan matchstart att min dotter hann att byta om och jag hann instruera föräldrar som satt i sek för första gången.

Matchen slutade 17-23 med vinnst till Huddinge. Men tjejerna gjorde en bra match och kom ofta till bra avslut. Det var bara det där att få i bollen också.

En tjej i Huddinge imponerade då hon endast hade en stump på ena armen, handen saknades. Men hon var snitsig och lyckades föra sig riktigt bra med boll. Det var svårt att tro att hon dessutom var nybörjare.


Vi åkte hem igen för att äta lunch. Pasta med sås gjord på tonfisk och matlagningsgrädde. Kollade inte ens vad som hänt i mobilen sen i morse när den väckte mig. Direkt efter lunchen fick vi skynda vidare till sopstationen för att kasta en massa skräp som dykt upp under tiden vi byggt upp vårt hem. Såklart missade jag att få med mig mobilen då med.

Jag och dottern åkte vidare till Port 73 för att handla lite julklappar och sedan vidare till Maxi för att få hem lite mat. Tiden drog iväg så vi syndande lite med "Den gyllene måsen".


Väl hemma igen slängde vi oss över maten likt vargar för att sedan bära in all mat och julklappar som inhandlats. När det nu blivit sovdags tog jag mig en titt i mobilen. Och lustigt nog, så var det inget som hade gått åt pipan för att jag inte hade mobilen med. Lite Old Fashion style, valde jag mat åt sonen utan att ringa honom och fråga vad han ville ha. Lite missade samtal som gick alldels utmärkt att ringa åter på senare.


Skönt att veta att livet fortsätter trots att man inte har tillgång till mobilen. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards