Alla inlägg den 13 december 2012

Av Malin de Besche - 13 december 2012 22:31

Det finns ingen som kan få en att försaka sig själv så mycket som ens älskade barn. Att man prioriterar bort sina egna behov framför deras. Barnens behov blir på något mirakulöst sätt ens egna. Barnen är härskare och vi vuxna dess tjänare.


Planen var att träna när jag kom hem efter jobbet och käkat middag. Har ju fått lära mig att träna tätt inpå maten eftersom att man vill äta med barnen och när de är hungriga så är de hungriga NU!

Medan jag står där och lagar maten ringer dottern och säger att hon glömde av tiden och att hon inte hinner göra sista bussbytet innan kl 19 som hennes kort gäller till. Dessutom hade hon lämnat bussremsan hemma.

Så det var bara att tvätta av händerna och sätta sig i bilen.

 

Så här röd blir man när man gör Borsjtj

Det här gjorde ju att jag inte alls hann med någon träning idag. Äsch ytterligare en dag utan träning. Fast jag fick iför sig väldigt mycket träning igåt när vi dansade i högklackat hela kvällen på julfesten.

Den här sköna känslan som man får i kroppen när man ser på ett luciatåg som sjunger så fint, den falnade under dagen och var som bortblåst när jag fick beskedet att det var dags att ge sig ut och leta dotter.

Av Malin de Besche - 13 december 2012 00:14

När man håller på sina rutiner med träning mat och aktiviteter, det är då man mår som bäst. Men så dyker det upp något som får en att bryta de här rutinerna. Varför?


Det började redan i morse när vi skulle samåka till jobbet. Jag blev hämtad tidigare än jag brukar åka i vanliga fall. Därför hann jag inte med frukosten. Eller jag hann inte med frukosten för att jag inte orkade kliva upp tidigare.

När vi väl kom till jobbet tryckte jag i mig 2 hårda mackor med mjuost, ett äpple, en banan och en kopp te.

Det här följde mig hela dagen. I för sig helt ok lunch, spagetti och köttfärssås, men inga direkta mellanmål utan massa småätande. Förvisso mest frukt, men i varje fall. På detta blev det en massa godsaker på julbordet.

Magen slår ju bakut. Jag måste se till att få en ordentlig frukost imorgon. Till lunch ska jag föröka smita åt mig av den goda rökta laxen. Måste bara komma på vad jag ska ha för tillbehör.

Tror jag får sänka kraven på god kosthållning och träning till efter jul. Annars kommer jag att få stigande ångest för att jag inte lyckas hålla på mina rutiner. För det är så svårt att hålla på sina rutiner dessa tider. Men jag kommer inte ta någon total paus. Jag ska kämpa på så gott det går.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards