Alla inlägg den 9 december 2012

Av Malin de Besche - 9 december 2012 20:19

Efter lite sovmorgon idag blev det basket hela dagen. Först min dotterns match, sedan min egna och avslutande i sek under H7:ans match. Med få spelare till matchen spelade jag i princip hela matchen.


Sov lite längre idag eftersom att det blev ganska sent i säng efter julgalan. Skönt att ta igen lite sömn efter en vecka med alldeles för lite sömn. Därför blev frukosten så pass sen att vi var tvugna att åka till dotterns match utan att äta lunch. Satt i sekreteriat på hennes match när de mötte Tyresö. Många domare på läktarn, trots att deras seger inte var hotad någon gång under hela matchen.


Fick svida om snabbt till matchställ då vår match började direkt efter. Tempot på vårt lag var inte högt och många struntade i uppvärmningen. Detta visade sig under matchen med. Vi gjorde inte en bra match. Massa dumma missatag, dåligt tempo och skotten ville inte sitta.

Jag satt totalt 1,5 minut av matchen. Vi var endast 6 stycken, varav en var påväg att bli sjuk. Men eftersom att tempot inte var det högsta var det inga problem att spela hela matchen.


Efter dusch stannade jag och dottern kvar i hallen för att sitta i sek på Herr7:ans match. En Haga seger idag. Eftersom att vi inte hade ätit något sedan frukost (förutom en macka när jag satt i sek) fick det bli syndiga M. Och inte valde jag något nyttigare alternativ, fast jag skippade läsken i varje fall. :)


Ännu en förlust. Förutom dagens basketförlust, stort nedelag i min kosthållning. Dags att skärpa till sig.

Av Malin de Besche - 9 december 2012 01:58

Nys hemkommen från julgalan sitter jag och softar i soffan och spanar in hemsidan för ett gym som en av de jag träffade var med och grundade. Ett gym för bara tjejer.


Jag fick för ett par veckor sen en förfrågan av en bekant som jag lärde känna när jag coachade hennes son, om att gå på julgalan. Hon hade fått tillgång till biljetter till lägre pris.

Tänkte att det kunde vara kul att gå på julgalan och kul att träffa lite nya människor.

Medan vi avnjöt god julmat höll Jakob öqvist och Hanna Hedlund låda. Var lite besviken på Magnus Betnér. Brukar tycka att han är rolig, men idag vara han bara tragisk.

Men resten av showen var riktigt bra. Fick se Loreen, Danny Saucedo, Molly Sandén, Lisa Miskovsky, Lasse Berghagen, Magnus Betnér och Kate Ryan.

Vi pratade en hel del om träning. Det var en tjej i sällskapet som hade varit på träningsresa med Apollo. Jag har för övrigt haft hennes son i min grupp. Vad jag förstod var det typ samma upplägg som den resa vi gjorde.

En annan i sällskapet var en av grundarna till Rosa skrot. Jag ska höra av mig till henne för att köra Thaiboxning. Vore askul att prova! 

Om man går utanför sitt "normala" nätverk kan man träffa många spännande människor. Dessutom lyckades jag bemanna vårt sek till matchen imorgon. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards