Alla inlägg den 15 december 2012

Av Malin de Besche - 15 december 2012 21:50

Vet inte riktigt hur men tiden bara gick. Klev upp som ett vrak trots att jag fått sovmorgon. Jag strosade runt i huset, städade gjorde ordning frukost, gick ut och skottade och plötsligt var det dags för lunch. Kort därefter var det dags att åka till match.


Det var matchdag och jag ville ladda ordenligt inför match. Jag kokade ägg, gjorde havregrynsgröt med mango, blåbär och granatäpple. Lyxade till det med färskpressad apelsinjuice och en smothie.

 

Jag toppade gröten med Hampafrö.

I smothien hade jag juice, naturell yoghurt, en banan, björnbär och vetegräs.


Jag gick ut en sväng för att skotta. Det var tungt som sjutton. Snön var blöt och tung. Jag kämpade länge och insåg att jag var tvungen att hitta på en lunch som gick snabbt att laga. Det blev Bacon med cotailtomater, broccoli och 2,5dl matlagningsgrädde. Till detta serverade jag pasta. Det var bara jag och sonen som käkade eftersom att min dotter åkt iväg på julmarknad med sin morfar.


Sedan blev det mera kämpande i snön för att få ut bilen och åka till Spånga för att spela match. Pratade med en lagkamrat på vägen. Vi dividerade  om vilken adress som gällde eftersom att det stod 2 olika adresser beroende på vart på basketförbundets hemsida man kollade.


Till match var vi bara sju stycken. Men Blackeberg som vi mötte var endast 5, dvs inga avbytare. Vi åkte på vår 4:e raka förlust. Det känns tungt. Vi har ju varit ett näst intill obesegrade förra säsongen. Jag spelade i princip hela matchen den här gången med, trots att tempot var lite högre den här veckan än förra. Vi skärpte till oss en hel del susta perioden men då räckte det inte till. Vi förlorade med bara 3 poäng och vi var mycket nära att ta in dessa poäng också, men.... tyvärr.

I övrigt var det en rolig match.


 Mera skottning när jag kom hem och sen middag. Kycklingklubbor med chili, vitlök, soya och sesamolja. I samma panna slängde jag ner klyftad potatis som jag saltade och strödde timjan över. Och så lite yoghurtsås på det.


Medan jag väntade på att maten skulle bli klar gick jag och handlade lite så att vi kunde ha lite glöggmys  till kvällen. Pepparkaka med mjukost på mägelost och päron mmmmmm.



Av Malin de Besche - 15 december 2012 00:04

Tidig morgon och bilfärd mot Vingåker var inte riktigt det jag kände för när jag inte hade fått så många timmars sömn. Men det var det som var bokat så det var bara att kliva upp och sätta sig bakom ratten. Lite läskigt med snöstorm och klippande ögon.


Jag hade fyllt termosen med kaffe eftersom att jag hade ca 2,5timmes bilfärd. Annars brukar jag åka tåg till Vingis, men jag vågade inte lita på tåget. Det var riktigt halt och strax efter Södertälje försvann vägbelysningen. Inte många meter man såg framför sig.

 

Otroligt jobbigt att sitta med det väglaget och snön som yrde så att det var svårt att se. Jag kämpade för att hålla ögnonen öppna trots allt kaffe jag hällt i mig, och varenda muskel i kroppen var spänd. Tillslut kände jag att jag var tvungen att stanna för att piggna till och köpa något att äta.

 

Det där stoppet gjorde susen. Nu började kaffet ha verkan och den friska luften fick mig att bli mer vaken. Passade på att tvätta av vindrutan och skrapa bort lite is från bilen.

Resten av resan var jag pigg men det var fortfarande svårt klimat att köra bil. Vissa människor tror att de kör på tort väglag. Tre älgar bestämde sig för att passera som blockerade trafiken. Min bilresa tog drygt 3 timmar. Lite längre än beräknat, men jag kom ju fram i varje fall.

Det var inte mycket lättare på hemfärden. Då blev det ju bara mörkare och mörkare istället för allt ljusare som det var på vägen till Vingis.

När jag kommit hem igen slängde jag ihop lite middag, helstekt fläskfilé, bulgur, grillade grönsaker och en yoghurtsås. Sen var det dags att rusa iväg till klubbens basketavslutning.

Medan de mindre barnen lekte lekar körde vi match á la street basket. Lite lättare träning får man väl kalla det idag. Sen när vi kommit hem igen så kollade vi på film och försökte få till lite nyttigare snacks/godis.

 

Rischips, naturgodis bestående av äpplen, grönsaker och en och annan chokladbilt och nötter. Dessutom lite stjärnor som kanske inte var av det nyttigaste slaget, men det matchade julmusten. ;-)

Nu är det dags att gå och lägga sig så att man är pigg och laddad till match imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards