Alla inlägg den 30 december 2012

Av Malin de Besche - 30 december 2012 09:00

För att kunna förbättra sina resultat måste man veta vad man åstadkommit. Jag har ett antal mål som jag ännu inte kommit upp i, men med målmedveten träning är planen att jag ska nå dessa under 2013. Det finns många träningssidor att registrera träningen på, mitt val är jogg.se


jogg.se kan jag se en sammanställning på min egna träning. Men jag kan även se hur andra joggare/löpare springer. Default ser man jämförelse i egna kommunen. I min förra kommun som ändå är mycket större låg jag i 10-topp både månadsvis och totalt på året i våras. Här kan jag säga att det är mycket svårare. För den här månaden ligger jag idag på 14:e plats och för hela året på 30:e (antal sprugna kilometer).

Men det kan man nästa se också när man är ute. Väldigt många löpare är ute. Många reflexvästar som guppar fram på vägarna.

Träningdiagram  

Jag har under 2012 sprungit drygt 50mil fördelat på 67 löppass. Totalt har har jag utfört 167 träningspass och min totala tid som jag lagt ner på träning är nästan 152 timmar.


Med dessa fakta i bagaget (kan komma att ändra sig något, året är inte slut än) kan jag blicka framåt och sätta upp nya mål inför nästa år. Jag kommer att ha kvar mina mål sen tidigare:

Springa milen under 45min

Springa halvmilen under 20min

Springa halvmaran

Klara 1 chin (hängandes)

Tiden för dessa mål har löpt ut, men jag får helt enkelt förlänga tiden och göra ett nytt försök. Halvmaran har jag i för sig aldrig satt en tid på.

Till dessa kvalitativa mål lägger jag härmed till lite kvantitetsmål för nästa år

200 träningspass (all träning)

80 avklarade mil

Tror att det är rimliga mål och kommer troligen inte att vara några större problem om jag får hålla mig frisk. Jag har även lite planer på att lägga in lite ny typ av träning. Hittills har det basketen till största delen stått för "övrig träning". Nästa år kommer jag klämma in lite mer av vad gymen har att erbjuda. (om tiden tillåter förståss)

Jag har som flest träningspass under mars i år och detta verkar helt bero på att jag spran till och från basketträningen. Det kan vara en bra metod för att få upp träningskvantiteten.

Jag kommer nog att delta i lite fler lopp nästa år. Dessa har jag genomfört under året

Inte alls jättemånga, men som sagt, planen är att hålla mig mer frisk nästa år än vad jag varit det här året.  

ANNONS
Av Malin de Besche - 30 december 2012 00:00

Jag piggnade verkligen till efter min lilla runda igår på drygt 4,5km. Det gjorde att jag kom ur min sömnmode och faktiskt orkade ge mig ut och umgås. Idag hade vi minjul emma hos pappa och löparrundan som jag halkade runt på efter fick stampa ner julmaten.


När jag kommit hem och duschat igår fixade jag pizza åt barnen så att jag med gott samvete kunde möta upp en av mina bästa vänner för en god bit mat och snacka lite skit. Det var såååå länge sen sist. Helt underbart och precis vad jag behövde. Vi käkade på O'learys och jag valde laxen ur deras favorites. Inte riktigt lika bra som sist, men helt klart godkänd. Hemma strax innan kl 2.


Idag lyckade jag få upp lite gardiner, brandvarnare och fixat med tvätten och handlat inför nyår. För att hinna med allt fick det bli Subway till lunch. Valde grövre bröd för att göra det hela lite nyttigare.

Sen var det dags att åka till pappa för att ha lilla julafton. Så ännu en dag med julbordets läckerheter/onyttigheter. Blir lite stampig i magen av den typen av mat och kände att jag behövde på "springa av". Det jag menar är att jag inte känner mig så uppsvälld efter en löparrunda.Boddar


Men idag, liksom igår, var det väldigt halt och på sina håll var man tvungen att trippa fram. Värst var det när man var tvungen att "svänga". Sprang utan broddar, helt enkelt för att jag inte hittar mina efter flytten. Var nära på att    halka omkull ett flertal tillfällen men lyckades parera och hålla mig på fötterna.

Med den här tripplöpningen blir det ingen fart direkt men pulsen höjs något med än när man springer i samma hastighet på barmark. Dagens löpning var på ca 5km trippande.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se