Alla inlägg under juni 2012

Av Malin de Besche - 20 juni 2012 19:27

Idag har det snurrat för fullt. Det var lungt på jobbet fram till kl 8 då folk började kliva över tröskeln. Fullspäckat med jobb så kommer de med sina dåliga samveten innan semestern börjar. Högvarv kan man lungt säga.

Då ringer min mamma galet arg. Inte på mig, men när hon är arg får alla veta att hon är det, även de hon inte är arg på. Hon är i full gång att arrangera vår resa till Åland där vi firar midsommar. Vi hade bokat 4 bilplatser på båten men de hade gjort fel och bara bokat in 2 och båten är full.

Vi checkade av våra bekräftelser och ser att det står bara avresedatum, inget om det är bil eller ens hur många personer som ska åka. Det innebär att det inte är något vi kunnat missa heller.

Vi började luska på lösningar hur vi alla skulle komma öve, Kräva av Viking att de skulle köra över bilarna i efterhand osv

Efter lite mailkorrespondens och utskällning av min mamma så lyckades de skaka fram bilplatser.

Under allt detta kaos försökte jag få tag i min bank för att jag bestämde mig för att köpa en ny bil :)

Så imorgon är jag ägare till 2 bilar. :S  

Det blev en Saab 09:a. Större lastutrymme, störra sittutrymme och dragkrok. Men det bästa av allt, dryckeshållare! :) Det inte hur många kaffekoppar jag tappat i knät. Nu har jag ju i för sig slutat dricka kaffe, men va sjutton, te är lika varmt.

Det här var inte jättebra bild, men lägger upp en sen. :D

När vi ätit middag nu så är det dags att packa och ordna allt för vår lägehetspassare. Måste ordna med middag som vi ska ha med oss till Åland då vi kommer att komma ut sent. Suck, det lär bli en sen kväll ikväll. Men en sak är säker, livet står inte still.

Av Malin de Besche - 20 juni 2012 07:44

Det blev en lite tidigare morgon än vanligt. Det var sjukt mycket biler fast jag var ute säkert 40 min tidigare än vanligt. Skönt att vara lite tidig till jobbet, då man får komma igång utan att man mötas av en massa frågor. Och att man fick ta sitt TE(!) i lugn och ro innan stormen. Ja jag hållt mitt kaffefria liv så här långt och det är helt ok.

När jag kom till jobbet så såg jag att vi alla fått en sommarpresent. :-)

 

Badhandduk, Body wash och en deckare. Inte jättestor grej men så uppskattat. Jag trivs verkligen med mitt jobb :)

Av Malin de Besche - 19 juni 2012 23:28

Det skulle bli en tidig kväll så att jag kunde kliva upp tidigt till jobbet imorgon. Nu får vi se om jag orkar det. Det tog lite längre tid än vad jag räknat med att få bort allt från fönstret. Och när jag kom in från löparrundan så såg jag vad håriga ben jag hade, så silk epilen åkte fram. Ont som f-n.

Det blev en liten löparrunda på 5 km i mycket lungt tempo, men det var svårt att hålla tillbaka i det vackra vädret. Men tillslut så hittade jag ett lungt tempo som jag kunde hålla. Jag kände i hela kroppen hur mycket jag har saknat att träna under dessa två veckor.

Redan i trapphuset när jag var påväg ner för trappan mot porten så ville jag liksom skutta ut trots uppehållet jag haft. Så fort solens strålar föll i ansiktet på mig så ville jag bara springa på för allt jag har, men lyckades att hålla tillbaka.

Meningen med passet var bara att få blodet att strömma runt lite i kroppen och för att få ytterst lite flås, bara för att driva ut förkylningsresterna lite. Det kändes bra när jag kom in och när jag duschade. Vi får helt enkelt se om det gett någon effekt imorgon när jag vaknar.

God natt

Av Malin de Besche - 19 juni 2012 20:05

Idag har det varit en hektisk dag. Jobbar för fullt med att komma ikapp allt jag ligger efter med sedan jag blev sjuk och även innan jag blev sjuk. Eftersom att det är sommartider så har jag dessutom fått lite extrauppgifter. Det blir mycket att hinna med innan semestern som skall firas på Åland.  

Hade tänkt att jobba hemma en stund, men fick inte med mig min vpn-nycker som gör att jag kan komma in i vårt nätverk på jobbet. Missade den när jag skyndade iväg eftersom att jag skulle till ett läkarbesök. Svor lite över de bilköer jag hamnade i. Folk i Stockholm verkar inte jobba, eller så har alla kontoret i bilen, för det var sjukt mycket bilar redan vid halvtre. Inser att jag skulle komma för sent, då ringer läkaren. Ååååh läkaren skulle ringa mig kl 15. Suck!

Som tur var så kunde jag tidigarelägga ett möte som ligger i närheten av det ställe jag var påväg. Vann lite tid där. :)

Men det blir till att lägga sig lite tidigare ikväll så att jag kan åka tidigare till jobbet. Måste hinna röja undan minst en meter också från alla fönster för att de ska täta runt fönstren imorgon. Sen ska de göra någon tryckmätning, vad det nu innebär.   Hoppas att hemmet står kvar när man kommer hem imorgon.

Nu ska jag ut och köra lite lättare träning för att skunda på utdrivningen av resterna av min förkylning.

Av Malin de Besche - 18 juni 2012 20:35

Äntligen har den kommit! Boken jag beställde från nätet. En bok om mental träning. Ska jag kunna pressa mig och göra mitt livs tid på milen så kände jag att jag behöver jobba med andra delar än bara den fysiska. Dvs mental träning.

Anledningen till det är att jag har kommit väldigt nära den tid som jag vill så, men inte nått riktigt ända fram. Ni som följer bloggen vet att min magiska gräns på milen är 45min. Mitt personbästa är 45:28 från 2007 så jag har varit snubblande nära men har sedan dess inte slagit mitt PB.

Jag hoppas nu att den här boken ska hjälpa mig att klara det, 5 år senare.

 

Och nu när jag varit sjuk så länge så kan jag kanske behöva den för att snabbare komma igång och återta formen efter snart 2 veckors uppehåll. Känner fortfarande av lite i luftrören så det är nog lite för tidigt att köra igång. Hoppas att jag ska kunna komma igång innan torsdag så det inte drar över 2 veckor.


Jag har ett par i min närhet som bett mig vara deras mentor i deras träning och kosthållning. Kanske jag ska blanda in lite mental träning i det mentorskapet med. :)

Av Malin de Besche - 18 juni 2012 15:27

Har man varit hemma och sjuk så får man helt enkelt jobba ifatt det när man är tillbaka. Rivstart på morgonen. Möte med säljarna som följdes med möte med IT för att sedan sätta sig vid datorn och mötas av den gigantiska storleken som maillådan kommit upp i. Det blir till att jobba över idag, eller om jag tar med mig jobbet hem kanske.

Det märks att man varit borta kan man säga. Nu gäller det att planera så att man kan jobba ikapp detta så snabbt som möljligt. Det är ju kortvecka denna vecka också då det är midsommar på fredag. Så det gäller att vara effektiv.

Det är inte bra och vara sjuk av många anledningar. Det är så många områden man måste komma ikapp.  

Jobb - Allt som måste jobbas igen efter sjukdom och allt som måste göras innan semester

Konditionen - Har ju inte ju inte kunnat träna på en och en halv vecka vilket innebär att jag tappat en del av formen.

Sociala livet - Skulle ha träffat en del vänner tiden jag var sjuk, då jag bla skulle ha folk över för att fira min andra 18-årsdag. ;-)

Barnen - Jag har ju inte kunnat göra allt jag önskat med barnen då jag kanppt orkat kliva ur sängen.

Tur att man kan ta med sig sociala medier i sängen, skulle haft svårt att överleva annars. :)


Av Malin de Besche - 17 juni 2012 11:22

Eftersom att jag är blodgivare fick jag vid Blodomloppet en MP3 & mobilväska som man fäster på armen. Något jag länge tänkt att skaffa men aldrig blivit av. Det var ju kanon, men va sjutton vad stor den var.

 

Detta är det mesta man kan dra åt och ändå så känns det inte som att den sitter åt. Den sitter ju kvar när jag springer, men vill gärna ha känslan av att den sitter åt.

Ok, jag har inte jätte spänniga armar, men inte toksmala heller.

 Skulle jag dra åt mer så skulle jag liksom dra förbi själva kardborrefästet. Men det fungerar. Den har en ficka för mobil/Ipod/MP3 samt en liten ficka med dragkedja för mynt eller nyckel eller liknande.

Nu bara längtar jag till jag kan ge mig ut och springa igen. Igår när jag var ute och gick med hunden fick jag nästan hålla tillbaka för att inte börja springa. Idag regnar det så det är lite lättare :)

Av Malin de Besche - 16 juni 2012 21:04

Så slank den sista påsen Majs- och ris chips ner. Jag och mina barn har testat ett nyttigare alternativ till chips, majs- och rischips under ett par veckor. Det finns 3 smaker, Sourcream, BBQ och Cheese varav den senaste åt vi nu ikväll.

Majs- och rischips

Personligen så tycker jag inte att vanliga chips är godare, men det är helt klart ett helt okej alternativ. Vill påstå att Sourcream föll mig mest i smaken och BBQ och Cheese får nog dela på en andra plats.

Min dotter ville ge sourcream en första plats men var inte så förtjust i BBQ. Min sons favorit blev just BBQ så det är helt klart en smaksak. :)
En nackdel är att smaken inte var så jämnt fördelad. Vissa "chips" hade mer kryddor än andra i samma påse.

Påsarna är inte så stora, endast 90gram som man får betala runt 20-lappen för. Så jag har kompletterat med grönsaksstavar med dipp, eller vindruvor till "kvällsmyset" så att det ska räcka till oss alla tre.

Till detta har vi druckit smaksatt bubbelvatten, allt för att hålla oss till det lite nyttigare valet.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards