Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Tillbaka till den gamla känslan

Av Malin de Besche - 21 juli 2013 22:44

Nu känner jag att jag äntligen börjar komma någon vart och att knät verkar hålla för mer nu. Nu med mindre än en månad kvar till Midnattsloppet måste fokus ligga på att komma upp i en mil och att kunna springa på asfalt.


Dagen gick så fort idag. Jag började städa direkt efter en ganska sen frukost och innan jag viste ordet av var det dags för lunch. När jag sedan plockat undan la jag mig i solen för att läsa vidare på min bok "Born to run". En annorlunda bok som jag refererar sen när jag läst den färdigt. Barnen var inte alls sugna på att dra iväg någonstans så jag fortsatte läsa hela eftermiddagen.

Solen fortsatte lysa långt in på kvällen och jag fick en sådan lust att springa. Jag vet inte om det var vädret eller boken som gav mig känslan som jag hade inför löpning innan jag började följa träningsprogram. Tiden när jag bara drog på mig skorna och sprang i solskenet. Kanske var det lite av båda.

Men jag bestämde mig i varje dall för att den här gångne skulle jag springa 2 varv runt slingan trots att jag bara hade vilat 1 dag.


I början av passet såg jag en tjej som sprang framför mig. Jag kände att jag var tvungen att komma förbi henne vilket gick förvånadsvärt fort. Jag var lite orolig att jag hade gått ut för hårt, men jag tror att jag höll hyfsat jämnt tempo. Det kändes bra och jag sprang om ett par till på mina 2 varv. Lite av tävlingsmänniskan som driver mig men också att jag inte tycker om att ha någon framför mig för nära inpå.

Andra varvet tänkte jag på vad jag såg och vilka jag möte på samma plats på första varvet för att hjälpa mig runt.

Jag måste få in lite alternativ träning för att få upp kondisen igen.


När jag kom hem stretchade jag på min härligt stora altan. När jag sedan duschat och fixat lite mer hemma hade klockan hunnit bli halv nio. Så jag var tvungen att fixa lite mat som gick fort.

 

En kräftsås med råris.

1/2 Fänkål, fint tärnad

1 lök, hackad

3 vitlöksklyftor, rivna

1dl vitt matlagningsvin

2dl matlagningsgrädde

30g bladspenat

salt, peppar och 1 msk fiskfond

250g kräftor

Kokt råris

persilja, hackad

1 röd paprika, fint tärnad

Olivolja

Jag stekte fänkål, lök och vitlök innan jag slog på grädde, vin och fond. När det kokat ihop hade jag i övriga ingredienser. Riset blandande jag med lite olivolja, paprika och persilja.

Mycket gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards