Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Malin de Besche - 6 juli 2013 20:23

När det är strålande sol ute vill jag inget hällre än att komma ut och låta solen strålar värma mig. Samla D-vitamin inför den kommande kalla och grå vintern. Med en lång bilfärd framför mig hade jag stort behov av att komma ut i solen innan, direkt på morgonen.


För att kunna ta vara på solen så åt jag min frukost ute på altanen. Turkisk yoghurt med valnötter, hasselnötter och honung. ostsmörgos, ägg och stor klyfta melon. Blev kvar på altanen långt längre än planerat då mina trevliga grannar kom ut och pratade. Det är tjusningen med den svenska sommarn. Människor kommer ut ur sina iden och umgås och blir mer sociala. Glömde helt bort tiden och plötsligt var det dags att åka. Men såg till att hinna med mina stretchövningar innan. Ryggstretchen, sätesmusklerna och baksida lår, allt lite yogainspirerat. Blev riktigt glad när jag upptäckte att jag kunde gå upp i brygga igen.


Sedan var den långa resan ner till Norrköping för att hämta min dotter. Hon var så uppspelt. Det märktes att hon hade haft en bra vecka. Och det goda humöret fortsatte att hålla i sig när vi släpade hennes fem väskor hon hade haft med sig för en vecka, plus den Marabouväska hon vann i en grimarstävling.


Det var många bilar som skulle hem och det blev långa ringlande köer som med sikte mot Europavägen. Så istället för att ställa oss i den långa kön och spy ut en massa avgaser på tomgång så gick jag och min dotter och köpte glass. När det är strålande sol ute, hör det till med kall god glass.

 

Mjukglass är min favoritglass när det kommer till de där mindre nyttiga. Men fruktglasserna jag gör hemma är allt lite godare. När vi kom tillbaka var alla köer borta och vi kunde bara susa iväg hemmåt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards