Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Träning som man inte registrerar

Av Malin de Besche - 10 juli 2013 11:38

Nu har det gått några dagar då jag bara fokuserat på att få ordnig på trädgård, och hemmet. Det har inte funnits tid till något annat. Och trädgårdsarbete, det är ett rejält träningspass. Speciellt när det är så mycket rötter och stenar inblandat som det var i mitt fall.


Det var dags för 2 dagars vila och jag hade buskar som stod och väntade på att bli planterade. De hade fått stå länge i krukor, eftersom att jag varit så dålig i ryggen. Men nu så känns den bra och har gjort det ett tag, så nu var det dags. Det var varmt, upp emot 40 grader i solen och jag började gräva ur i den planteringsränna jag har i min altan. Jag blev varse om att det fanns på tok för många rötter för att bara plantera. Och det värsta var att rötterna hade grövt ner sig till sprängstenen, så vanliga rejäla spadtag var inte att tänka på.


Jag blev alldeles svart av all jord och det var så varmt att det var svårt att andas. Jag såg dock till att få i mig mycket vatten. Men framåt eftermiddagen kände jag att jag behövde svalka mig, så jag tog en paus och tog med dottern till ett klippbad och badade. Så skönt.


Norsk brudspireaDagen därpå kom mitt gudbarn på 18 år och hjälpte mig att skruva upp en bräda från altanen för att lyckas lirka in #täckväv. De som byggt altanen hade varken haft på växtdödande medel eller täckväv, så det hade börjat växa upp en massa intressanta grever genom brädorna. Hela dagen gick och klockan elva på kvällen var jag färdig. Tack och lov att det är ljust länge på kvällarna.





Så här kommer buskarna att se ut när de blommat.


Dagen därpå var det bara förberedelse för min nästa långa bilresa. Och fylla på med mer jord på buskarna. Tanken var att jag skulle vila lite innan jag skulle köra hela natten, men jag hann inte med mer än 30minuters vila. För när jag hade pysslat med det sista med buskarna, städat, packat och ordnat med husvakt var klockan helt enkelt alldels för mycket.


Men bilresan gick förvånadsvärt bra. Jag hade laddat med massa vatten, kaffe och vattenmelon som färdkost. Trodde att jag skulle behöva stanna för att sova någon gång under de ca 80 mil som det är upp till släkten i norr. Men det räckte med 3 kisspauser och att röra lite på kroppen och fylla lungorna med sval luft. Men de sista 16 milen var jobbiga. Stereon på högsta volym och skrålande till de texter man kunde var det som höll mig vaken. Otroligt att min dotter klarade av att sova bredvid.


När vi kom upp ställde vi bilen på deras garageuppfart och somnade. Ville inte väcka släkten så tidigt på morgonen. Min plan var att jag skulle ha hunnit med ett träningspass innan vi åkte, men det blev inte så. Sen tänkte jag att kunde ha tränat igår, men med den lilla sömn jag hade fått fanns helt enkelt inte orken.

Det tillhör inte vanligheten att jag prioriterar bort träningen. Fast det blev allt lite träning, både styrka och kondition av allt grävande och bortförsel av allt trädgårdsavfall. Men det är ju ingen träning som man registrerar på jogg.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards