Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Malin de Besche - 19 januari 2016 22:00

Vintern har verkligen tagit ett rejält intåg nu. Det är kallt både ute och inne och det gäller att hitta sätten att hålla värmen. Att frysa är verkligen smärtsamt. Hela dagen har jag på olika sätt fått göra vad jag kan för att inte behöva uppleva denna smärta.


När jag klev ut i bilen tidigt i morse var det ruskigt kallt och att sätta sig i bilen var inte alls det jag hade drömt om när det var så kallt. Men efter ett par timmar i bilen i färd till Sala hade det blivit riktigt varmt och skönt.

Förkylningen hade tagit ett steg upp ytterligare en nivå. Jag kände att jag mer än gärna hade kunnat stanna kvar i sängen idag. Men under dagen så blev det bara lättare och lättare och jag funderade till och med om jag skulle gå på fysträningen.

Men resan hem tog lite tid och jag skulle inte hinna med fyspasset. Dessutom så kände jag mig inte lika mycket på topp heller när jag väl kommit hem. Så när jag ätit upp middagen så klädde jag om för att ta mig en power walk istället.

Jag ringde min vän som jag varit ute med i helgen och kollade av att hon var hemma. Sedan gick jag hem till henne för att lämna de grejer som blivit kvar hemma hos mig.

Jag fick frågan hur jag klarade av att "powerwalka" i den här kylan. Förklarade då att det är lager på lager som gäller. Det blev en promenad på drygt 5 kilometer i raskt tempo och jag frös inte en enda sekund, och inte var det för varmt heller.

 

Den här högen är det lager på lager som jag hade på mig för att hålla värmen.

1. Underställ

2. Vinterlöparjacka

3. Vinterlöpartajts

4. Fleecejacka

5. Väst


#PW #PowerWalk #Vinterklädd #LagerPåLager #Utomhusträning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards