Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Malin de Besche - 6 januari 2016 18:50

Med upphåll på fysträningen och en kropp som inte är hundra så kan jag inte köra på tillhundra procent heller. Så det jag sysslat med nu är ren underhållsträning, inte någon direkt utvecklande träning. Och det gör jag på lite olika sätt och olika klimat.


Igår morse tog jag mig tidigt till jobbet för att utföra min numer rutin av morgonträning. En kortare träning på 15-35 minuter. Det är bara övningarna som kan variera. Och nu när kroppen är som den är så kör jag mycket rehab. Jag ser helt enkelt till att inte förlora allt för mycket muskelmassa och att jag inte lägger på mig snarare än att bygga muskler och öka konditionen.

Jag körde som vanligt uppvärmningen på crosstrainern i ca 5 minuter innan jag körde igång med själva passet som var en cirkelträning med rehabövningar. Jag har inte använt "maskinerna" speciellt mycket men igår körde jag faktiskt det för att träna rygg.

 

1. Denna på 20 kg - 15 drag

2. Benlyft med benindrag på pilatesboll - 10st

3. Höftlyft - 10st

4. Horses kick - 10st

5. Enbensböj på bänk - 10st/ben

6. Benfällarden med höftlyft - 15st

7. Swing med kettlebell - 15st

 

Jag kommer att köra på såhär nu till jag varit hos sjukgymnasten och fått nya övningar och direktiv.


Idag  blev det en annan typ av träning. I kallare klimat och lite mer kondition. Jag gav mig ut på en löparrunda i 10 minusgrader. När jag sprungit 3 kilometer tog batteriet slut så efter utegymspasset fick jag springa hem utan både musik och runkeeper som hejar på mig.

Just för att det är så kallt och massor snö så ville jag inte köra några övningar som man lägger sig ner. Det blev därför bara stående träning.

1. Latsdrag - 15st

2. Axelpress - 10st

3. Knälyft hängandes i räckhäv - 15st

4. Benböj - 15st

 

Jag varvade 2 övningar till jag kört de 3 gånger innan jag bytte till 2 nya. Det kändes tyvärr i benet hela tiden när jag sprang. Det kändes något mindre i nerförsbackarna. Men jag tog det lugnt eftersom att detta är bara för underhållning och inte för att bli snabbare på något sätt.


#Underhållstträning #Rehab #GymPåJobbet #Cirkelträning #Vinterlöpning #löpning #TräningIKylan

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards