Alla inlägg den 26 november 2015

Av Malin de Besche - 26 november 2015 22:07

Den här veckan har jag haft fullt upp så jag har inte hunnit med att skriva om min träning. Men jag är glad att jag ändå har lyckats få till den trots pressat schema. Det handlar om fokus, planering och prioritering för att få till det.


Måndag:

Jag körde ett morgonpass i gymmet på jobbet precis som jag skrev i senaste inlägget.

Ett pass på totalt 20 minuter med uppvärmning.

 


Tisdag:

Fyspass på Stockholmsfysen. Cirkelpass med många tuffa övningar, framför allt för bål men även för axlar.


Onsdag:

Morgonträning på gymmet på jobbet. Ett pass på ca 25 minuter.


Torsdag:

Morgonträning på gymmet på jobbet. Ett träningpass på ca 30 minuter.

Till kvällen ett fyspass på Stockholmsfysträning. På de här passen blir man alltid sjöblöt. Passen är fysiskt krävande, intensiva och genomsvettiga.

Övningarna i cirkelpasset körde vi varv 1 60sek, varv 2 40sek, varv 3 30sek.

1. Benböj/axelpress med kettlebell

2. Smal armhävning på medicinboll med rull

3. Vikt i händerna. Vrida ner mot fötterna på ena sidan kroppen, diagonalt upp över huvudet på andra sidan kroppen

4. Masken med armhävning

5. Box 4 raka slag i taget

6. Liggandes, medcinboll över huvudet, explosivt sätta sig upp och kasta in bollen i tjockmatta.

7. Planposition på medicinboll, rulla bakåt så långt man kan för att sedan rulla framåt upp i en pik (höft mot taket)

8. Armhävning, sedan hoppa upp jämfota med fötterna upp bredvid ena handen, sedan andra sidan, armhävning mellan.

9. Fälkniven

10. Marklyft hoppa bak med fötterna, ner i armhävning, tillbaka med fötterna och marklyft igen.


Så svettigt att golvet behövdes skuras sen.

 



ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se