Alla inlägg den 9 november 2015

Av Malin de Besche - 9 november 2015 22:06

Bara för att man bestämt sig för att ha en vilodag behöver man ju inte leka död. Jag brukar vila aktivt. Oftast brukar det bli en power walk eller yoga. Men idag kände jag inte alls för vare sig power walk eller yoga. Jag var lite trött och sliten. Så det blev en light variant av yoga.


Löpningen igår satte sina spår i mina ben. Jag har lite känningra framför allt i baksida lår, på höger sida givetvis. Har varit trött sedan igår kväll, så jag valde att ta en vilodag idag. Åkte vanlig tid till jobbet och jobbade sent idag. När jag kom hem så fixade jag mat lite snabbt innan jag skjutsade min dotter till basketträningen.

När jag kom hem igen var det dags för fotbollsgala.

Så fram med yogamattan och mina foamrollers och börja stretcha mina stela muskler och slitna kropp.


Jag började med att stretcha och la väldigt mycket fokus på ben.

 

Ganska bra sätt att kolla på tv. Man sitter inte i någon dålig ställning och tiden bara flyger iväg när man stretchar. Annars kan jag ganska lätt tröttna medan jag stretchar.


Sen tog jag fram foamrollern och det var smärtsamt. Jag har så mycket spänningar i ben och rygg. Så en omgång med dessa rullarna kändes kan jag säga.

 

Jag körde 20 rullningar per muskel. Den blå har djupt mönster vilket gör att den känns lite mer än den oranga som bara har lite småknotter. Men båda gör vad de ska. När man rullar sig över dessa så får man en del magträning och axelträning då man måste hålla upp kroppen medan man rullar. Så lite träning blev det ju. Bra övningar för en vilodag.


#Stretcha #Rörlighetsträning #Rörlighet #Foamroller #Självmassage #TränaFramförTVn #SkönSmärta

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards