Alla inlägg den 4 november 2015

Av Malin de Besche - 4 november 2015 21:06

Mitt mål är att få en stark kropp. Att jag ska orka vära mig själv i alla lägen. Jag vill kunna bära, lyfta och röra mig precis på alla sätt som är möjligt för människokroppen. Men lika viktigt är det att man har ett starkt sinne och psyke.


Jag tränar för att må bra. Jag vill bli stark och känna att jag klarar av allt jag vill. Orken ska inte hindra mig från att utföra saker. Men det gäller inte bara muskelmässigt.

När jag tränar så gör det att jag klarar av mer psykiskt. Efter en stressig dag med många måsten bildar en massa stresshormon i kroppen och skräpar. Med träningen får man utlopp för detta.

När jag tränar så blir jag avslappnad och harmonisk. Jag känner mig lite starkare både mentalt och kroppsligt även om man är helt slut.


I morse kom jag iväg och körde ett pass innan arbetsdagen började på min arbetsplats gym i källaren. Detta trots att jag körde ett pass igår kväll och att jag faktiskt hade lite svårt att komma upp i morse. Men jag visste att det skulle bli en pressad dag och att jag behövde detta för att komma igång och få en bra rivstart på dagen.

Därför körde jag ett enligt Paolos filosofi med 15 minuter om dagen. Först värmde jag upp på crosstrainern i 5 minuter och sen körde jag ett kort cirkelpass på 4 övningar under 15 minuter.


Övning 1: Baklängesburpee med stretch och box

Jag rullade bakåt som om att jag skulle göra en bakåtkullerbytta men rullar upp i ett upphopp, slog 2 raka slag mot boxningssäcken för att sedan hoppa ut i en planka, ta fram en fot och vrida upp överkroppen med armen mot taket.

  

Övning 2: Benlyft liggandes på bänk

Likt min rehaböning pendlade jag ett ben i taget 5 gånger. Jag körde alltså 5x3 per ben.

  

Övning 3: Skruven

Stående i plankan med fötterna på bänken vrider jag ett ben i taget mot motsatt armbåge.

  

Övning 4: Benböj-axelpress med medcinboll

Böja benen, slå bollen i golvet och sedan lyfta upp bollen över huvudet.

 


Så skönt att börja dagen så. Nu kunde jag ta mig an en ganska krävande dag. Jag kände mig stark på alla sätt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards