Alla inlägg den 13 november 2015

Av Malin de Besche - 13 november 2015 22:27

En vecka som började trögt. Där hösten tog ett litet grepp om min ork. Jag var trött på morgonen, hade huvudvärk och kroppen bara skrek att jag behövde sova. Men i förrgår så hade jag på något sätt kommit ikapp. Det var inte så plågsamt att kliva upp.


Jag såg jag till att komma i säng i tid i onsdags. Därför har jag helt enkelt ställt in ett pass i löparprogrammet. Så igår när jag vaknade kände jag mig oväntat pigg. Det var riktigt skönt att kliva upp på morgonen, lippa köerna och starta dagen med ett gympass. Och passet gick mycket bättre än vad det gjort dagen innan. Jag höll ett bra tempo genom hela passet och det kändes bra.

Jag följde medcinbollsplanschen vi har i gymmet på jobbet med vissa justeringar. Vissa övningar bytte jag ut till en kettlebell eftersom att våra medicinbollar inte har handtag.

1. Sving med 12kg kettlebell (med båda händerna samtidigt) 15st

2. Single arm High pull 10st/ arm

3. Sittande rotation 15 på vardera sida

4. Lunge and overhead reach

   Här så körde jag med raka armar. Stående upprätt hade jag bollen framför mig på raka armar och när

   jag gick ner drog jag upp den över huvudet.

5. Squats med medicinboll - 15st

6. Armhävning på medicinboll.

   Jag körde på fötterna så många jag orkade och när jag inte orkade pressa mig upp längre gick jag ner

   på knä. Totalt 15st

7. Windmill gjorde jag om och körde med en kettlebell - 10st/ arm

8. Squats med swing åt vardera håll - 15st
9. Utfallststeg med boll över huvud på raka armar.


Detta körde jag i 3 varv efte några minuters uppvärming


I morse var det inte lika enkelt. Men ändå bättre pass än de jag körde i början av veckan för att inte prata om i onsdags.  I morse så körde jag lite blandade övningar med mycket fokus på bålen, bla med TRX-band. 30 minuters cirkelträning

1. Omvända armhävningar i TRX 10st

2. Mountainclim i TRX under 30 sekunder i högttempo

3. Double crunches med medcinboll i h händerna

4. Sittande rotation 15 på vardera sida

5. Skruven med fötterna på bänk - 20st

   Stående i hög planka med fötterna på bänk, vred jag knä mot motsatt armbåge

6. Enbens benböj med en fot på bänk bakom (Bulgariska split)


Så nu verkar orken vara iordning igen. Så nu ska jag bara få till den löpning som är kvar den här veckan under helgen.


#Cirkelträning #GymPåJobbet #morgonträning #Morgonpass

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards