Alla inlägg den 6 november 2015

Av Malin de Besche - 6 november 2015 20:54

Det har varit en tuff vecka både psykiskt och fysiskt. När det har varit en pressad vecka och när man använt träningen som ett sätt att jaga ur stressen ur kroppen så blir man ganska slut. Nu följer en helg med återhämtning.


Jag vaknade tidigt imorse. Jag var helt klarvaken men galet tung i huvudet. Kroppen var ganska slut efter den här veckan som har innebärit mycket jobb och jag tror att träningen är den som gjort att jag överhuvutaget har orkat med allt. Så jag bestämde mig för att kliva upp. Huvudet skulle klarna bara jag kom igång.


Medan jag satt i bilen på väg till jobbet funderade jag lite på vad jag skulle köra för typ av pass. Jag bestämde mig för att core var det som passade bäst. Jag ska ju klara av att springa både snabbare och längre så jag behöver ju bygga upp kroppen ordentligt.


Som vanligt så värmde jag upp på crosstrainern under 5 minuter.Sen körde jag 3 varv med mina övningar.

Övning 1: Double crunch 15st

Övning 2: Sidoplankan med armpendling - 10st/ sida

Stående i sidoplankan för jag armen under kroppen och sedan pendlar den upp mot taket

Övning 3: Stjärnan med dip - 10st/sida

Stående i sidoplankan, dippar höften medan jag förde hande under kroppen likt tidigare övning för att lyfta både övre ben och arm mot taket.

Övning 4: Smala armhävningar på medicinboll 15st

Övning 5: Rullning med maghjul 15st

Övning 6: Sving med kettlebell - 15st


Det blev en riktigt lång dag på jobbet. Så idag blir det bara att åka hem och ta det lugnt. En helg med återhämtning efter en tuff vecka.


#Fys #Cirkelträning #Cirkelfys #träning #styrka #rörlighet

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se