Alla inlägg den 8 november 2015

Av Malin de Besche - 8 november 2015 22:08

Mina löparrundor har varit kanska lugna och behagliga. Jag har sprungit i ett lugnt tempo som har varit skonsamt för både flås och kropp. Ett par intervaller har jag kört men en lång runda med högt tempo är en helt annan grej.


Jag har väl varit lite rädd för att ta i under mina löparrundor. Rädd för att trigga igång gamla skador. Men nu hade jag ett snabbt pass inplanerat i mitt löpprogram. 40 minuter i ett snabbt tempo.

Under rundan så lände jag av baksida lår. På samma sätt som jag började få känningar för länge sen. Jag måste hitta på något så att jag inte går samma öde till mötes den här gången också.

Men det var inte bara baksida lår som spökade. Det var också min kondition. Jag var lika trött under det här passet som när jag kört 4:30 tempo tidigare. Nu låg jag på ett 5:15 tempo.

 

Så mitt uppdrag nu är att få upp konditionen, förebygga skador och se till att öka takten ännu mer.


När jag kom hem ägnade jag ganska lång tid till att stretcha. Hoppas det hjälper.


#Kvällsrunda #UndvikaSkador #Löprrunda #Träning #kvällspass #TröttEfterTräning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards