Alla inlägg den 19 november 2015

Av Malin de Besche - 19 november 2015 22:30

En annorlunda vecka gällande träningen sen i måndags i och med tjänsteresan. Jag lyckades få till ett pass på hotellrummet men sen blev det inget förrän i morse. Men idag lyckades jag i varje fall få till den fyträning som blivit lite av en vana.


Åkte tidigare till jobbet så att jag skulle hinna med ett fyspass innan jobbet. Det är så osäkert om jag hinner hem till de pass om jag måste passa tider till nu för tiden. Dels för den hämska trafiken som råder i Stockholm och dels för att jag har så mycket nu för tiden på jobbet så att det blivit en del övertid. Därför kör jag ett pass på morgonen trots att jag planerat in träning efter jobbet.

Jag körde passet efter planschen på väggen med medicinboll igen. Och även denna gång så bytte jag ut till kettlebell där det behövdes då våra medcinbollar inte har handtag.

 

Beskrivning av passet hittar du här.


Skön start på dagen och jag kunde se på vågen att det börjat hända lite positiva grejer. Mitt stillasittande jobb kräver sådana här starter.

Till kvällen sen så hann jag med nöd och näppe till fysträningen på Stockholmsfys.

Här kunde jag faktiskt känna att jag har blivit starkare. Speciellt i magen. Jag har fortfarande en bit kvar för att vara stark i alla lägen, men jag klarade av att lägga mig långsamt ner och hålla emot. Det var bara en övning jag hade lite svårt med men det tror jag mycket beror på att jag hade problem med tekniken.


Vi började med 8 minuters uppvärmning. En liten stationsträning med 30 sekunder per station.

Station 1: Armhävning med klapp

Station 2: Hög planka med ett ben ut i sidan som man skiftar i ett litet hopp

Station 3: Mountain climp i snabb takt på tjock matta

Station 4: Armhävning med rull (Armhävning rulla runt, armhävning rulla tillbaka)


Sen körde vi själva cirkelfysen. som vi körde ett varv med 40 sekunder per station och ett varv med 30 sekunder per övning och till sist 20 sekunder per station

1. Utfallshopp med vikt i famnen

2. Armhävning växling mellan bred och smal fattning mellan händer och fötter.

3. Double crunch med medcinboll

4. Utfallssteg med skivstång över axlarna

5. Jägarvila med pendlande armar med vikt framför kroppen.

6. Bicep curls med skivstång

7. Hög planka med skruv. Fötterna på pilates boll. Ett ben i taget lyfterna man drar in mot kroppen och sträcker ut på andra sidan om bollen medan man vrider bålen.

8. Raka slag och 2 knäkick på boxningssäck

9. Double cruch sittandes på bosuboll och medicinbollen mellan knäna. (Det var denna jag hade lite svårt för)


Mellan varven körde vi lite parövningar och magövningar. Så skönt att känna att man faktiskt har blivit lite starkare. Jag orkar mycket mer i magövningarna. Nu gäller det att bli starkare i axlarna också, så att jag klarar av att hålla upp min kropp i alla lägen.

 

Mycket nöjd med dagens pass.


#Cirkelträning #Fys #Cirkelfys ##TräningPåJobbet #GymPåJobbet #Stockholmsfys #StarkMage

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se