Alla inlägg den 7 november 2015

Av Malin de Besche - 7 november 2015 15:09

Det var en galet trött tjej som kom hem från jobbet igår. Den planerade löparrundan ställdes in till förmån för soffan. Och i morse så påminde naturen om att det har blivit höst. Regnigt och blåsigt lockade inte till att ta igen löparrundan från dagen innan.


Jag hade fått sitta uppe och vänta in dottern igår kväll. Det var inte helt lätt att hålla ögonen uppe. Och i morse så kunde jag märka av att jag inte gått och lagt mig i tid. Lite trög start, men jag åt min frukost och sedan började jag sakta att vakna till liv. Det är alltid lite svårare när det är alldeles mörkt ute på grund av den grå himlen.

Men slutligen så lyckades jag i varje fall kränga på mig lite kläder som skulle hålla mig varm hela löparrundan. Kanske lite för varm faktiskt, för det var inte så kallt som jag först trodde att det skulle vara.

Det var dags att springa i 50 minuter i lugnt tempo.

Eftersom att mitt löpprogram innehåller ganska många sådan här pass så vet jag hur jag ska få ihop 50 minuter och sluta hemma. Det är att springa bort till elljusspåret och springa 2 varv där och sen hemåt med en liten omväg. Totalt blev det 8.87 kilometer, ett snittempo på 5:38/km

 

Efter löparrundan såg jag till att stretcha ordentligt. Jag stretchade igenom hela kroppen. Jag är väldigt mycket piggare än innan så nu ska jag försöka komma igång med alla måsten/bör göra.


#Löprarunda #Höstväder #SpringaIRegnet #Höstrusk #TrotsaVädret

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se