Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Malin de Besche - 14 oktober 2015 22:22

Idag var det egen träning på träningsschemat. Och eftersom att det var planerat middag med en god vän till kvällen så bestämde jag mig för att åka tidigt till jobbet och köra ett eget cirkelträningspass istället för att ta en sovmorgon.


Det var inte jättelätt att komma upp i morse heller. Men om jag inte skulle kliva upp på morgonen så skulle det troligtvis bli en träningsfri dag idag. Och det känner jag att jag inte riktigt har råd med i den här tävlingen. Dessutom så behövde jag ett rejält magpass.


Jag började som vanligt med uppvärmning på cross trainern innan jag körde igång. Jag började med att köra veckoutmaning vilket var dips. Inte heller min styrka, men jag skulle i varje fall klara mitt mål på 70 stycken. Det var en enklare variant så jag klarade faktiskt 100 stycken.

 

Sen körde jag igång med mitt cirkelpass.

Övning 1: Benfällaren med höftlyft - 20 st

 

Övning 2: Planka på pilatesboll med benlyft/indrag - 10st

 

Övning 3: Liggande benlyft på pilatesboll - 3X5/ben

 

Övning 4: Ben spark - 10/ben och håll

 

Cirkeln körde jag i 20 minuter innan stretch. Till kvällen efter middagen så blev det lite promenad också. Och jag märker hur jag klättrar upp i topplistan i Paolotävlingen.


#15MedPaolo #15minuterOmDagen #Cirkelträning #Fys

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards