Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Malin de Besche - 13 oktober 2015 22:07

Som vanligt åkte jag tidigare till jobbet idag för att köra nästsista cirkelpasset i träningsschemat från Paolo. Eftersom att det är meningen att man ska samla så mycket poäng som möjligt så måste man utföra mycket egenträning. Det gör ju att man blir lite stel.


Det var lite svårt att koma upp i morse. Men nu när det är sista veckan i Paoloutmaningen så finns det bara inte att strunta i ett pass eller lägga det efter jobbet. Då tappar jag möjligheten att samla extrapoäng med egenträning efter jobbet. Så det var bara att pallra sig upp och dra iväg till jobbet.

Efter några minuter på Crosstrainer så körde jag igång tisdagspasset som bestod av:

Övning 1: Upphopp med spark i backen - 10st

 

Övning 2: Doppa tå - 10st/ben

Jag står på en bänk och "doppar" ena foten i golvet.


Övning 3: Kålmasken - 10st

 

Övning 4: Utfall på varje ben växelvis - 10st

Utfallssteg framåt och sedan bakåt med samma ben.


Övning 5: Omvända armhävningar - 10st

 

Jag stretchade och sen gjorde mig iordning för arbetsdagen. Plötsligt kommer en kollega upp till mig och säger att det är ett avhopp i massagelistan. Så jag fick ta den. Så skönt nu när kroppen är så stel både här och var.

 

Väl hemma sen så var det dags att samla lite extrapoäng. Samtidigt så tänkte jag att det var läge att dra igång ett löpprogram för att kunna få upp farten utan att bli skadad.

Så dagens pass var helt enkelt lugn löpning i 30 minuter. Det var skön löpning som inte gjorde ont någonstans och konditionen var helt med.

Jag sprang så att jag tajmade tiden då det var dags att möta upp dottern vid basketträningen. Då gick vi hem därifrån tillsammans. Då det blev lite PW också. Så idag har jag samlat en massa välbehövliga poäng.

Imorgon är det egenträning. Ska fundera ut ett bra pass till det.


#15MedPaolo #15MinuterOmDagen #Fys #Cirkelträning #Morgonträning #Löpning #Skönpass #Kvällsträning #Poängsamling

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards