Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Malin de Besche - 28 oktober 2015 21:25

Med en träningsvärk i magen känns det alldeles lagom med en vilodag. När det är vilodag hinner man med en massa annat. Till exempel hade jag min lillebror med familj på besök, pratat i telefon med en vän och kolla på TV.


Eftersom att det var vilodag idag så hade jag också sovmorgon. Tyvärr kom jag inte i säng i tid igår kväll så det blev inte direkt någon mer sovtid. Kände mig lite trött hela dagen faktiskt.

Skyndade hem för att hinna laga mat till att lillebror skulle komma förbi med sin familj. Det blev ugnsgrillad kyckling och ugnsrostade rotfrukter och en yoghurtsås med basilikapesto och vitlök.

Eftersom att de har små barn så blev det ganska tidig kväll. Så när vi petat i oss efterrätten åkte de hem och jag fick lite egentid. Kollade då på ett program på SVT som handlar om träning; "Träna med Kalle"

I dagens avsnitt så handlade det om en kille som hade svårt att få till träningen. Han försökte träna innan jobbet, och då åkte han iväg till ett gym en bra bit bort, vilket gjorde att han gick upp 4 timmar tidigare för att kunna träna. Han gjorde det så komplicerat och att det krävdes så mycket av honom bara för att träna.

Hela programmets budskap var att förenkla träningen så att den blir av. Och det är ju faktiskt den bästa träningen; den som blir av.

 

Det första passet som den här killen fick i uppdrag var helt enkelt burpees. Han skulle köra 100 burpees så snabbt han orkade. Och faktiskt så enkelt är det. Det är bara att köra och låta svetten rinna. Skit i mirakelmetoder och tidningarnas mirakelpass och mirakeldieter mm.

Din kropp behöver röra på sig, den behöver svettas, pulsen behöver gå upp och det är så man mår bra. Effekten av viktnedgång ska man se som en bonus om det är det man vill.

Men man behöver ju vila också så att kroppen får återhämta sig och tillgodose den träning som har blivit av. Och imorgon är en ny dag och då är jag på't igen.


#Vilodag #VärdensBästaTräning #TräningenSomBlirAv


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards