Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Malin de Besche - 7 oktober 2015 22:18

Äntligen har jag kommit ikapp i Paoloutmaningen på de schemalagda cirkelträningarna. Jag har fortfarande veckoutmaningar kvar, men det blir lättare att få in dom nu när jag inte behöver jaga ikapp de ordinarie passen. Det var i morse som jag klarade av detta.


Enligt kalendern skulle det bara vara egen träning idag. Men jag hade fortfarande tisdagens pass kvar som jag vill påstå är det nästtuffaste passet jag har fått. Mycket överkropp den här gången med. Så pass att jag var tvungen att göra varianter för att ta mig igenom det.

Jag började med att värma upp på Crosstrainern som jag brukar innan jag körde igång cirkelpasset.

Övning 1: Knäböj höger ben - 10st

Övning 2: Knäböj vänster ben - 10st

 

Övning 3: Armhävning med växelvis hopp - 20st

Jag körde första varvet på fötterna. Efterföljande varv var jag tvungen att gå ner efter ett par stycken på knäna. Annars skulle jag inte kunnat fullfölja övningen.  

Övning 4: Stjärnan - 20st

Utfallssteg i hopp växla ben

Den här och enbensknäböj är de enklaste övningarna för mig. Dessa har jag gjort många gånger förr på basketträningarna.

 

Övning 5: Kålmasken - 10st

Man står i armhävningsposition, lyfter bäckenet så man står som i ett A, dyker ner med bröstet så det nästan nuddar marken. Sen drar det framåt framför händerna och sen tillbaka upp.

Den här blev sjukt jobbig när axlarna blivit trötta.

 

Benövningarna är inga som helst problem. Det är överkroppsövningarna som gör det här passet så otroligt svårt och tungt. Men det gör en bara starkare. Man får tänka att varje gång man känner att man inte orkar mer så kommer det att göra mig ännu starkare.


Jag kom hem något sent från jobbet och jag skulle hinna med att handla också. Var klar med allt bestyr först halv tio. Så istället för ett löppass så tog jag mig en PW istället. Veckoutmaningarna får jag peta in senare.


#15MedPaolo #15MinuterOmDagen #Fys #Cirkelträning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards